کد خبر: ۱۷۴۰۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

10دلیل نیاز به استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2021 چیست؟

بازاریابی دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مهم شده است؛ برای ایجاد یا بهبود استراتژی بازاریابی خود امروز، گام بردارید تا نتایج آن را تسریع کرده باشید.

10دلیل نیاز به استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2021 چیست؟

به گزارش «نبض فناوری»، اگر بخواهید استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید باید از کجا شروع کرد؟ بسیاری از مشاغل می دانند کانالهای دیجیتال و موبایل چقدر برای جذب و حفظ مشتری حیاتی هستند. با این حال آنها برنامه یکپارچه ای برای حمایت از تحول دیجیتال و رشد شرکت و جذب آنلاین مخاطبان خود ندارند.

اگر تجارت شما از برنامه استراتژیک بازاریابی برخوردار نباشد، از 10 مشکلی که به آنها اشاره خواهیم کرد رنج خواهید برد و در مقابل رقبای باهوش دیجیتال بیشتر ضرر خواهید کرد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال، به طور خاص دستیابی به اهداف بازاریابی از طریق استفاده از فناوری های دیجیتال و رسانه ها است.

فناوری ها و رسانه های دیجیتال شامل موارد زیر است:

وب سایت های شرکت

برنامه های تلفن همراه

صفحات رسانه های اجتماعی

موتورهای جستجو

تبلیغات

ایمیل و اتوماسیون

مشارکت دیجیتال با سایر شرکت های دیجیتال

با این حال، برای موفقیت واقعی، تکنیک های دیجیتال باید با رسانه های سنتی مانند چاپ، تلویزیون و پست الکترونیکی مستقیم به عنوان بخشی از ارتباطات بازاریابی چند کاناله تلفیق شوند.

بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان

ایجاد طرح های دیجیتالی اغلب در دو مرحله اتفاق می افتد. ابتدا یک طرح بازاریابی دیجیتال جداگانه ایجاد می شود. این برای دستیابی به توافق و خرید با نشان دادن فرصت ها و مشکلات مفید است. در این مرحله، می توانید با تعیین اهداف و استراتژی های خاص برای دیجیتال، مسیری را ترسیم کنید.

دوم، دیجیتال در استراتژی بازاریابی ادغام می شود، این یک فعالیت اصلی است. اما ، به جز تاکتیک ها برنامه ریزی جداگانه ای ندارد. این مرحله ای است که در آن بازاریابی همه جانبه یکپارچه شما بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

10 دلیل برای اینکه شما ممکن است به یک استراتژی کانال دیجیتال نیاز داشته باشید؟

  1. بی جهت هستید

من دریافتم که شرکتهای فاقد استراتژی دیجیتالی (و بسیاری از آنها) هدف استراتژیک مشخصی را برای کسب مشتری جدید یا ایجاد روابط عمیق تر با مشتریان موجود ندارند.

  1. شما مخاطبان آنلاین یا سهم بازار خود را نخواهید شناخت

اگر هنوز در این مورد تحقیق نکرده اید، تقاضای مشتری برای خدمات آنلاین ممکن است دست کم گرفته شود. مهمتر از این، بازار آنلاین خود را درک نخواهید کرد.

  1. رقبای موجود و تازه تاسیس سهم بازار را به دست می آورند

اگر منابع کافی را به دیجیتال اختصاص ندهید، یا از یک روش موقت و بدون استراتژی مشخص استفاده کنید، رقبای شما سهم دیجیتال شما را می خورند.

     4. پیشنهاد ارزشمند آنلاین ندارید

یک پیشنهاد ارزش دیجیتالی کاملاً مشخص که متناسب با شخصیت های مختلف مشتری هدف شما باشد، به شما کمک می کند خدمات آنلاین خود را تبلیغ و مشتریان فعلی و جدید را به تعامل اولیه و وفادار کردن تشویق کنید. ایجاد یک استراتژی بازاریابی در همه کانال برای بسیاری از سازمان ها کلید این امر است، زیرا این محتوا همان چیزی است که مخاطبان شما را از طریق کانال های مختلف مانند جستجو، اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل و وبلاگ درگیر می کند.

  1. شما مشتریان آنلاین خود را به اندازه کافی نمی شناسید

اغلب گفته می شود که دیجیتال قابل اندازه گیری ترین واسطه است. اما Google Analytics و موارد مشابه فقط حجم بازدیدها و نه احساس بازدیدکنندگان، آنچه آنها فکر می کنند را برای شما بازگو می کند. شما باید از اشکال دیگر ابزار بازخورد کاربران وب سایت برای شناسایی نقاط ضعف خود استفاده کرده و سپس آنها را برطرف کنید.

  1. یکپارچه نیستید

رسانه های دیجیتال وقتی با رسانه های سنتی و کانال های پاسخگویی یکپارچه باشند، بهترین عملکرد را دارند. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یکپارچه ایجاد کنید.

  1. دیجیتال با توجه به اهمیت آن افراد و بودجه کافی ندارد

به احتمال زیاد فقدان مهارت های خاص تخصصی بازاریابی الکترونیکی وجود دارد که پاسخگویی موثر به تهدیدهای رقابتی را دشوار می کند.

  1. با کپی کردن، پول و وقت خود را هدر می دهید

حتی اگر منابع کافی داشته باشید، ممکن است هدر رود. این امر به خصوص در شرکتهای بزرگتر مشاهده می شود که در آنها قسمتهای مختلفی از سازمان بازاریابی را مشاهده می کنید که ابزارهای مختلفی را خریداری می کنند یا از نمایندگی های مختلفی برای انجام کارهای مشابه بازاریابی آنلاین استفاده می کنند.

  1. آنقدر چالاک نیستید که عقب نیفتید یا جلو بزنید

اگر به برترین مارک های آنلاین مانند آمازون، دل و گوگل نگاه کنید، همه آنها پویا هستند؛ روش های جدید را برای به دست آوردن یا حفظ مخاطبان آنلاین خود آزمایش می کنند.

  1. شما در حال بهینه سازی نیستید

هر شرکتی که دارای وب سایت باشد دارای تجزیه و تحلیل خواهد بود. اما بسیاری از مدیران ارشد اطمینان حاصل نمی کنند که تیمهایشان آنها ساخته یا وقت لازم برای بررسی و عمل به آنها را داشته باشند. هنگامی که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را قادر می سازد اصول اولیه را به درستی بدست آورید، می توانید به پیشرفت مستمر جنبه های اصلی مانند بازاریابی جستجو، تجربه کاربر سایت، ایمیل و بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازید.

بنابراین خبر خوب این است که دلایل قدرتمندی برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال و تحول در بازاریابی وجود دارد، که می توانید برای ترغیب همکاران و مشتریان خود استفاده کنید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی