کد خبر: ۱۷۴۷۴
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

کشف قدیمی ترین کهکشان در فضا+فیلم جذاب شبیه سازی

قدیمی ترین کهکشان مارپیچی کشف شد که نکات تعجب آوری برای ما دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، دانشمندان تصویری از قدیمی ترین کهکشان مارپیچی شناخته شده را به دست آورده اند که 12.4 میلیارد سال پیش شکل گرفته است.

این کهکشان با نام رسمی BRI 1335-0417 توسط تلسکوپ آرایه میلی‌متری بزرگ آتاکاما در شیلی ضبط شد. این یافته نشان می دهد کهکشان های مارپیچی از همان 1.4 میلیارد سال پس از بیگ بنگ تشکیل شده اند.

این عکس به عنوان بخشی از مطالعه در مجله علمی روز پنجشنبه بررسی شد. کای نوسکه، افسر ارتباطات آژانس فضایی اروپا و محقق کهکشان دوردست به اینسایدر گفت: کهکشانهای مارپیچی شکلهای بالاتری از کهکشانها هستند. در مراحل اولیه تشکیل، ماده تاریک گاز داغ را در توده های کوچکی ایجاد می کند که ستاره ها را ایجاد می کنند. اینها با هم ادغام شده و کهکشانهای بزرگتری ایجاد کرده، که بد شکل هستند.

نوسکه گفت در نهایت این کهکشان ها می توانند شروع به چرخش کرده و کهکشانهایی را ایجاد کنند که شبیه دیسک هستند. این شبیه سازی رایانه ای شکل ظاهری آن را نشان می دهد: كهكشانهاي مارپيچ هنگامي كه ديسك آشفته شده شکل می گیرند.

نکته جالب در این مورد، جدا از اینکه واقعاً زیبا به نظر می رسد، این است که در این بازوهای مارپیچ، گاز در حال فشرده شدن است. بنابراین آنها در واقع یک کاتالیزور برای ایجاد ستاره جدید هستند.

نوسکه گفت: یک ستاره را نمی توان در جایی خارج از فضا تشکیل داد. بدون کهکشان ها، هیچ انسانی وجود نخواهد داشت. این بخشی از داستان ما است.

الگوی مورد قبول فعلی این است که شکل گیری کهکشان حدود 3.3 میلیارد سال پس از بیگ بنگ، زمانی که بیشتر ستاره های جهان تشکیل شده اند، به اوج خود رسیده است.

تعجب آور است که نتایج دانشمندان نشان می دهد که BRI 1335-0417 از قبل دارای ساختارهایی (ساختار جمع و جور مانند برآمدگی، دیسک، مارپیچ) مشابه کهکشانهای اطراف است.

نتایج دانش ما را در مورد چگونگی و زمان تشکیل کهکشان ها و تکامل در کهکشان های بالغ مشاهده شده از جمله کهکشان راه شیری به روز می کند. این مقاله در ابتدا توسط Business Insider منتشر شده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی