کد خبر: ۱۷۶۱۳
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

تولید دستگاه کاشت نیمه اتومات نشاء برای اولین بار در کشور/ صادرات به عراق و افغانستان

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع سبز آویژه ماشین مهراب توس، تولید دستگاه کاشت نیمه اتومات نشاء و ساخت نخستین نمونه از دستگاه‌های تمام اتومات نشاکار به منظور تسریع در امر کاشت، مدیریت بهتر مزرعه را از اهداف اصلی این شرکت عنوان کرد.

سهراب سهیلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع سبز آویژه ماشین مهراب توس، در گفتگو با خبرنگار« نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در زمینه ماشین آلات کشاورزی و طراحی و ساخت و ارتقاء ماشین آلات خاص این حوزه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تکنولوژی کشاورزی بخصوص در بحث مکانیزاسیون کشاورزی و بهره وری نیروی انسانی بسیار مغفول مانده است بنابراین طراحی ماشین آلات پیشرفته در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی خصوصا دستگاه‌های کاشت و برداشت با تکنولوژی بالا را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی از تولید دستگاه کاشت نیمه اتوماتیک نشاء در این شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: ارتقاء دستگاه نشاکار نیمه اتومات و ساخت نخستین نمونه از دستگاه‌های تمام اتومات نشاکار به منظور تسریع در امر کاشت، مدیریت بهتر مزرعه و منابع موجود در آن از جمله آب از اهداف اصلی این شرکت است.

سهیلی تأکید کرد: این دستگاه در راستای افزایش سرعت کاشت، کاهش هزینه‌های کاشت، حداقل نیاز به نیروی انسانی و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی ساخته شده است و با ساخت این دستگاه جزء شرکت برتر هستیم. در حال حاضر دو مدل بوده دستگاه فراوری گل زعفران و دستگاه کاشت نیمه اتومات نشاء ثبت اختراع شده است. این دستگاه‌ها برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین همکاری در انجام چندین پروژه استارت آپ، در زمینه‌های کشاورزی و صنایع غذایی، طراحی دستگاه فراوری زعفران (به عنوان محصولی استراتژیک که دچار ضعف تکنولوژی در تولید است.)، طراحی چندین نمونه از دستگاه‌های مربوط به خط تولید کیک، دستگاه‌های خط خوراک دام و طیور از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

سهیلی با بیان اینکه به دلیل نوپا بودن این شرکت و هزینه بالای تولید در حال حاضر ۵ درصد نیاز بازار را تامین می‌کنیم، گفت: هم اکنون این تجهیزات علاوه برداخل کشور به عراق و افغانستان صادر می‌شود.

وی افزود: به دلیل بالارفتن هزینه سرمایه گذاری و نبود حمایت و تضامین بالا با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع سبز آویژه ماشین مهراب توس، گفت: تا پایان سال چندین دستگاه در حوزه تحقیق و توسعه در دستور کار داریم تا بتوانیم این دستگاه‌ها را در حوزه کشاورزی تولید کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی