کد خبر: ۱۷۶۹۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

چالش تعریف بازار در دادگاه آخر اپل و اپیک

به خاطر روز آخر دادگاه شرکت‌های اپیک و اپل، وکلای بیشتری برای نمایندگی از آن ها، در دادگاه حضور داشتند.

به گزارش« نبض فناوری»  به نقل از ورج؛ در طول دوره دادگاه اپل و اپیک، به نظر می‌رسد استراتژی کلی اپیک این بوده است که پرونده را تا آنجا که ممکن است پر از شواهد کند. در طرف دیگر هم اپل با یک نام تجاری بزرگ قرار داشت. موضوع مشخص است، اپل به خاطر امنیت و حریم خصوصی اپ استور را کنترل می‌کند. وکلای کارکشته اپل هم نتوانستند این داستان را تغییر دهند، فیل شیلر مدرس بازاریابی اپل هم با دادن نوشته‌هایی آن‌ها را کمک می‌کرد.

در مورد شرکت اپیک، مهم فروشگاه‌های درون تلفن همراه است و مسئله کلیدی سیستم عامل تلفن است. به هر حال فرقی نمی‌کند، حتی اگر سامسونگ و شیائومی و هر شرکت دیگری تلفن درست کند، از نظر یک توسعه دهنده مهم نیست. برای آن‌ها این مهم است که در حال ساخت بازی برای اندروید یا iOS هستند.

تعریف بازار از نگاه دو شرکت بزرگ آمریکایی

دلیل این که تعریف بازار بسیار مهم است روشن است: اگر ما با نظر اپل که Fortnite یک بازی است، موافق باشیم و بازار رقابتی اساساً هرجایی است که بتوانیم یک بازی بخریم، Epic پرونده‌ای ندارد. اما اگر ما با نظر اپیک موافق باشیم که بازار مربوط به توزیع برنامه‌های تلفن همراه است، پس امتناع اپل از اجازه دادن به هر برنامه‌ای که در اپ استور نیست، کاملاً انحصاری است.

چالش تعریف بازار در دادگاه آخر اپل و اپیک

اینجا است که عدم موفقیت اپیک در بیان یک داستان واضح، ساده و منسجم، پرونده خود را عقب می‌اندازد. آنچه امروز در دادگاه برای اپیک اتفاق افتاد به نظر پیروزی نمی‌رسید بلکه اپل باتجربه سعی کرد دادگاه را به نفع خود به انمام برساند.

این دادگاه به خاطرشکایت شرکت اپیک گیمز از اپل تشکیل شده چون اپیک، سازنده آیفون را به حریص بودن و انحصارگرا بودن متهم کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
وبگردی