کد خبر: ۱۷۷۷۸
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰

"آشا"، ربات انسان نمای پرستار

هندی‌ها موفق به ایجاد یک ربات انسان نما شده‌اند. این ربات پرستار می‌تواند دمای بدن افراد را اندزه گیری کند، کمی با بیمار صحبت کند و مشاوره پزشکی نیز به افراد بدهد. علاوه بر این، این ربات پرستار همچنین حس شوخ طبعی نیز دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، این ربات "آشا"(Asha) نام دارد و شرکت "AHAM AVATAR" این ربات انسان‌نمای پرستار را توسعه داده است و حال با این ربات به مرحله نیمه نهایی مسابقات "ANA Avatar XPRIZE" که جایزه آن ۱۰ میلیون دلار است رسیده است. این شرکت تنها شرکت هندی در میان ۳۸ گروه از ۱۶ کشور راه یافته به مرحله نیمه نهایی است.

هدف آنها از توسعه ربات "آشا" این است که این ربات بتواند در مکان‌هایی که انسان نمی‌تواند به آنجا برود، رفته و کارهایی را انجام دهد.

این ربات می‌تواند به عنوان یک پرستار در زمان‌هایی مانند اکنون که ویروس کرونا شیوع یافته یا در سایر شرایط مشابه کار کند.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات ANA Avatar XPRIZE، یک ویدیو از آشا نشان داده شد که در آن همانند یک پرستار رباتیک به وظایف خود عمل می‌کند و در حال صحبت کردن با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است.

او در این ویدیو از بیماران می‌خواهد تا دست خود را بالا ببرند و سپس با کمک دماسنج مادون قرمز دمای بدن بیماران را اندازه‌گیری می‌کند و پس از آن به فرد اطلاع می‌دهد که تب دارد یا خیر.

پس از آن در ادامه آن فیلم از بیمار می‌پرسد که چرا ماسک خود را نزده است و پس از آنکه در می‌یابد شرایط روحی بیمار چندان مساعد نیست، به او می‌گوید: ناراحت به نظر می‌رسید، دوست دارید یک لطیفه برایتان تعریف کنم؟ و سپس یک لطیفه برایش می‌گوید.

تیم برنده باید چندین فناوری در حال ظهور را برای ایجاد یک سیستم آواتار فیزیکی و وابسته با هم ادغام کند تا توسط آن بتوان ربات را از راه دور کاملا کنترل کرد.

تیم‌هایی که به مرحله نیمه نهایی راه یافته‌اند، در سپتامبر ۲۰۲۱ یک آزمون نیمه نهایی خواهند داشت و در آن باید توانایی‌های سیستم خود را نشان دهند. ۲۰ تیم نیز پس از آن به فینال که ژوئن ۲۰۲۲ است، صعود خواهند کرد و پس از آن برنده اعلام خواهد شد.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی