کد خبر: ۱۷۸۱۰
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
افزایش فعالیت شرکت‌های خلاق؛

سامانه مارکتینگ دارویی راه‌اندازی شد

یک شرکت خلاق با ایجاد یک سامانه فناورانه، توانست تحولی مبنایی در حوزه مارکتینگ دارویی کشور ایجاد کند.

به گزارش« نبض فناوری» احمد گلزار مدیرعامل شرکت خلاق رایا افزار سایه در این باره گفت: حوزه مارکتینگ و بازاریابی در بخش دارویی، یک رشته تخصصی محسوب می‌شود که الزمات خاص خود را دارد. پیش از این فرایند مارکتینگ در این حوزه به صورت دستی انجام می‌گرفت. بر این اساس ما با مطالعه و بررسی دقیق نیازهای فناورانه این عرصه، یک اپلیکیشن مارکتینگ دارویی، ایجاد کردیم.

مدیرعامل شرکت خلاق رایا افزار سایه، در ادامه افزود: شرکت‌های دارویی پس از آنکه یک دارویی جدید را تولید کردند، برای معرفی دارو به پزشکان اقدام می‌کنند، پزشکان با اطلاع از ویژگی‌های این دارو، آن را در نسخه خود لحاظ می‌کنند تا بیماران از ان استفاده کنند. همچنین شرکت داروسازی، داروی خود را در اختیار شرکت پخش قرار می‌دهد تا ان را در اختیار داروخانه‌های سراسر کشور، قرار دهد.

این فعال بخش دارویی کشور، ضمن ارائه توضیحات بیشتر گفت: این فرایند معرفی و پخش و همچنین بازاریابی بسیار گسترده است و شهره‌ها و مناطق زیادی را در بر می‌گیرد. نظارت بر چنین فرایندی مستلزم استفاده از فناوری است. به همین دلیل واحد R&D شرکت با مطالعه دقیق فرایند، این سامانه را به شرکت‌های دارویی عرضه کرد.

گلزار افزود: افراد متخصص و آگاهی که با پزشکان برای معرفی محصولات دارویی صحبت می‌کنند اصطلاحاً مدرپ خوانده می‌شوند. این افراد هر روز گزارش کار خود را در مورد صحبت با پزشکان و اگاه سازی آنها در سامانه ثبت می‌کنند، همچنین برنامه کاری خود را برای روزهای بعد، اعلام می‌کنند. شرکت‌های پخش دارو نیز به این سامانه متصل هستند و اطلاعات مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت خلاق با اشاره به اهمیت رویکرد علمی در حوزه مارکتینگ دارویی، گفت: شرکت داروسازی با نظارت عالیه درون سامانه، تمام این اطلاعات را بررسی می‌کند. بررسی این داده‌ها به شرکت کمک می‌کند تا نحوه عملیات مارکتینگ و کیفیت آن را مورد ارزیابی قرار دهد و نقاط قوت و ضعف آن را مشاهده کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی