کد خبر: ۱۷۸۹۵
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

استفاده از آمبولانس پرنده برای کمک به مجروحان جنگی

نیروی هوایی ایالات متحده از وسایل پرنده خودران برای کمک به آسیب‌دیدگان در مناطق جنگی استفاده می‌کند که این "آمبولانس پرنده" می‌تواند به عنوان نسل جدید حمل و نقل پزشکی مطرح شود.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از آی‌ای، استفاده از خودروهای پرنده و عمودپرواز می‌تواند نحوه عملکرد نیروی هوایی ایالات متحده را در آینده به شدت تغییر دهد. به عنوان مثال آنها می‌توانند به خوبی در موقعیت‌های نیاز به کمک‌های پزشکی واکنش نشان دهند و با استفاده از یک خودروی پرنده خودران به کمک مجروحان بیایند.

بنابراین یک سرباز آسیب دیده می‌تواند به راحتی به تجهیزات پوشیدنی و نگهدارنده این آمبولانس پرنده بسته شود تا تحت کنترل باشد و به پرواز دربیاید و به مکانی که می‌توان با خیال راحت از او مراقبت کرد، منقل شود.

این آمبولانس پرنده نه تنها می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، بلکه می‌تواند این کار را در حالی انجام دهد که انتشار کربن و آلوده کردن هوا را نیز به حداقل می‌رساند و در عین حال در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند.

ژنرال "کلینتون هینوت" عضو نیروی هوایی آمریکا می‌گوید که از این خودروی پرنده می‌توان برای انتقال افراد ویژه یا در حین انجام ماموریت‌های گارد ملی برای اطفاء حریق، نجات افراد، عملیات جستجو و کمک‌های پزشکی استفاده کرد.

علاوه بر این، این خودروی پرنده این امکان را فراهم می‌کند که به مکان‌های صعب العبور دستیابی ایجاد شود؛ چیزی که برای نیروی هوایی ضروری است، نه تنها به این دلیل که میادین هوایی و باند فرودگاه‌ها هدف آتش دشمن هستند، بلکه همچنین به این دلیل که گاهی اوقات نیروها به مناطق دور افتاده اعزام می‌شوند. تاکنون از بالگردها در چنین شرایطی استفاده می‌شد که سوخت زیادی مصرف می‌کنند.

این خودروهای پرنده که توسط پنتاگون با نام "Organic Resupply Busses" یا "ORBs" نیز شناخته می‌شوند، عضو جدید ارتش ایالات متحده هستند و هنوز مراحل آزمایش و توسعه خود را سپری می‌کنند.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی