کد خبر: ۱۷۹۳۱
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۰

رجیستری تمامی تجهیزات سیمکارت‌خور اجرایی می‌شود

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است کلیه تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه‌ هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای (همتا) ثبت کنید.

به گزارش« نبض فناوری» فرامرز رستگار، گفت: پیرو مکاتبات و پیگیری‌های متعدد سندیکای صنعت مخابرات ایران به‌منظور مراقبت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای تولید مودم‌ها و یونیت‌های ارتباطی اینترنت اشیاء سیمکارتی در مواجهه با قاچاق و ورود همراه مسافر، علی‌رغم تکلیف قانونی برای انجام آن، احتمالا به دلایل مختلف و از جمله مسائل فنی، این اقدام به غیر از گوشی موبایل برای سایر اقلام عملی نشده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در قانون بودجه ۱۴۰۰ انجام این کار به «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکلیف شده است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است کلیه تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه‌ی هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای (همتا) ثبت کنید».

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: اخیرا نیز این موضوع توسط مدیرکل دفتر واردات به گمرک جهت اقدام اعلام شده است. در این ابلاغیه خواسته شده که «در راستای لزوم اجرای طرح رجیستری موبایل واره های همراه مسافرین ورودی به کشور، مطابق رویه رجیستری گوشی های مسافری اقدام کنید».

در پایان دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران از این اقدام دولت؛ هر چند قرار است با تاخیر انجام شود، قدردانی کرد.
منبع: سیتنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی