کد خبر: ۱۸۰۶۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۱

رویای صفحه نمایش کشسان تعبیر می شود

محققان سامسونگ امکان عملی بودن تولید تجاری دستگاه های قابل کشش را اعلام کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، با موفقیت قابل توجه در نمایشگرهای انعطاف پذیر رایانه، بسیاری از کاربران منتظر پیشرفت نسل بعدی صفحه نمایش ها هستند.

 تا کنون، نمایشگرهای فرم آزاد به عنوان محصول نسل بعدی که هم قابلیت حمل و هم تصاویر با وضوح بالا هستند؛ محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. در حالی که این فناوری هنوز کاملاً جدید است، تحقیقات زیادی در مورد نمایشگرهای قابل انعطاف وجود دارد محصولی که می تواند مانند لاستیک به هر جهتی کشیده شود.

در 4 ژوئن 2021، تحقیقات در سامسونگ در مجله مشهور Science Advances  منتشر و در مورد فناوری که از محدودیت های دستگاه های قابل کشش را رفع کرده بحث شد. آزمایش ها عملکرد پایدار را حتی زمانی که صفحه نمایش به طور قابل توجهی کشیده شده نشان داد. از آنجا که این محصولات قبلاً می توانند در فرایندهای نیمه هادی موجود استفاده شود، محققان سامسونگ امید زیادی به معنای این امر برای تجاری سازی و قابلیت دستگاه های قابل کشش دارند.

در حقیقت، تیم تحقیقاتی در سامسونگ موفق به اجرای یک نمایشگر قابل انعطاف آلی LED (OLED) و حسگر تغییرحجم‌سنجی نوری (PPG) فقط در یک دستگاه برای اندازه گیری و نمایش ضربان قلب کاربر در زمان واقعی شدند. این فرایند امکان ایجاد دستگاه کششی الکترونیکی را فراهم می کند که قادر است معیارهای بدن را از طریق پوست ارزیابی کند.

در واقع، این نمایشگر پوست می تواند تا 30درصد کشیده شود. موادی که این امکان را فراهم می کند ترکیب پلیمری با کشش و انعطاف پذیری برجسته است که از فرآیندهای ساخت نیمه هادی موجود برای سازگاری با لایه های نمایشگرهای کششی OLED و حسگرهای جریان خون نوری استفاده می کند. این پیشرفت در استقامت الاستیک اولین پیشرفت در صنعت نیمه هادی است.

به طور کلی، تیم تحقیق توضیح می دهد که هدف در اینجا این است که دارندگان این دستگاه های قابل کشش بتوانند ضربان قلب و سایر داده های بیومتریک خود را در طول روز بررسی کنند؛ بدون اینکه نگران تخریب عملکرد به دلیل حرکت بیش از حد باشند. تحقیقات حتی نشان داد که این سنسور می تواند سیگنال ضربان قلب را 2.4 برابر با شدت بیشتری نسبت به سنسور سیلیکون ثابت تشخیص دهد. علاوه بر این، از آنجا که مانیتور به طور خودکار داده ها را نمایش می دهد، کاربر برای خواندن نتایج نیازی به صرف زمان برای انتقال محصول قابل کشش به یک دستگاه خارجی ندارد.

محققان تأیید می کنند که این محصول را می توان برای بزرگسالان، کودکان، نوزادان و بیماران مبتلا به بیماری های خاص با خیال راحت استفاده کرد. این تیم دوام در مقیاس بالا این دستگاه ها را به خاصیت ارتجاعی الاستومر نسبت می دهد. بنابراین الاستومر به جای یک ماده پلاستیکی شکننده تر، این دستگاه های قابل کشش را به قابلیت پردازش در سطح وسیع و الگوی ریز مجهز می کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی