کد خبر: ۱۸۱۲۲
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

گوگل موتور جستجوی خود را رایگان در اختیار رقیبانش قرار داد

در پی اقدامات ضدانحصاری اتحادیه اروپا، شرکت گوگل به رقیبان کوچک ترش در دستگاه های اندرویدی اجازه حضور رایگان می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، پیش از این کاربران اندرویدی که برای بازکردن یک لینک وارد موتور جستجوی پیش فرض اندروید که در اختیار و انحصار گوگل بود می‌شدند و یا می‌توانستند از chrome استفاده کنند. چندی پیش در راستای سیاست‌های ضدانحصاری که اتحادیه اروپا برای شرکت‌های فناوری تبیین کرد، گوگل به دلیل این اقدام انحصاری ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ جریمه شد.

حالا گوگل پس از کش و قوس‌های فراوان سر انجام تسلیم شده است؛ قبلا هر موتور جستجویی قصد داشت جزو گزینه‌هایی که برای کاربر اندرویدی پدیدار می‌شود باشد مستلزم حضور در یک مناقصه با رقبای جدی خود بود که این امر شرایط را برای رقیبان کوچک‌تر سخت می‌کرد. این مناقصه با قوانین جدید اتحادیه اروپا حذف شده و دیگر مرورگر‌ها نیز پایشان به صفحه پیشنهادات موتور‌های جستجو برای کاربران اندرویدی باز خواهد شد.

موتورهای جستجو

ویژگی جدید موتور جستجو در اندروید، کی و کجا؟

الیور بثل، رئیس مسائل رقابتی گوگل در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، در یک پست وبلاگ نوشت: "به دنبال بازخورد بیشتر مقررات کمیسیون، ما در حال انجام برخی تغییرات نهایی در صفحه انتخاب از جمله آزاد کردن مشارکت برای ارائه دهندگان واجد شرایط جستجو هستیم. ما همچنین تعداد ارائه دهندگان جستجو را که روی صفحه نمایش داده می‌شوند افزایش می‌دهیم. این تغییرات از سپتامبر سال جاری در دستگاه‌های Android اعمال می‌شود. "

صفحه انتخاب جدید دارای حداکثر ۱۲ گزینه موتور جستجو خواهد بود. موردی که انتخاب می‌کنید به طور پیش فرض برای جستجو در صفحه اصلی و Chrome است، اگر از آن به عنوان مرورگر استفاده می‌کنید. دستگاه شما همچنین برنامه جستجوی آن ارائه دهنده را نصب خواهد کرد.

گفتنی است؛ فقط موتور‌های جستجوی عمومی واجد شرایط هستند و آن‌ها باید یک برنامه جستجوی رایگان در فروشگاه Play داشته باشند. موتور‌های جستجوی تخصصی یا خاص در شرایط جدید اندروید قفل می‌شوند. این تغییرات برای دستگاه‌های اندرویدی جدید فروخته شده در انگلیس و منطقه اقتصادی اروپا از اول سپتامبر اعمال می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی