کد خبر: ۱۸۱۳۰
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید دارو‌های ضدسرطان بر پایه فناوری نانو/ داروی ترک اعتیاد در شهریورماه رونمایی می‌شود

مدیرعامل شرکت نانودارو پژوهان پردیس گفت: سیاست شرکت ما تولید دارو‌های پیشرفته حوزه تخصصی‌مان در داخل کشور است به طوری کلی فعالیت اصلی ما در سه حوزه سرطان، اعتیاد، داروهای بیماری نادر است.

نوید گودرزی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانو دارو پژوهان پردیس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت گفت: ین شرکت فعالیت خود را در زمینه تحقیق، توسعه و تولید دارو‌های ضدسرطان و دارو‌های بر پایه فناوری نانو و میکرو از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است. همچنین در زمینه طراحی و تولید صنعتی نانو ذرات هدفمند دارو‌های ضد سرطان و میکرو ذرات با آزاد سازی کنترل شده فعالیت می‌کند. تحقیق، توسعه، تولید، صادرات، واردات، مشاوره و توزیع مواد و دارو‌های ضد سرطان و سایر دارو‌های شیمیایی، گیاهی، بیولوژیکی، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و گیاهان دارویی با کسب مجوز و پروانه‌های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر فعالیت‌های اصلی این شرکت است.

وی تأکید کرد: سیاست شرکت ما تولید دارو‌های پیشرفته حوزه تخصصی‌مان در داخل کشور است. در واقع به دنبال عرضه دارو‌های جدید با قیمت معقول هستیم و تا کنون نیز در این مسیر موفق بوده‌ایم. این ماموریت را همچنان دنبال می‌کنیم و با کادر فنی و تخصصی که داریم روی استفاده از فناوری نانو برای تولید دارو‌های پیشرفته کار خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت نانو دارو پژوهان پردیس افزود: نانوداروی ضدسرطان پاکلی‌نب، برای درمان سرطان‌هایی مانند سینه، ریه و پانکراس با تلاش محققان شرکت نانوداروپژوهان تولید شده است. این نانودارو، با نفوذ به بافت سرطانی، از پیشرفت تومور جلوگیری کرده و باعث نابودی بافت سرطانی می‌شود. به‌علت ابعاد نانویی این دارو، اثربخشی آن بالاتر و عوارض جانبی آن کمتر از دارو‌های مشابه است.
گودرزی تصریح کرد: به طوری کلی حوزه اصلی فعالیت ما در بخش سرطان، اعتیاد، دارو‌های بیماری نادر است.

تولید داروهای ضدسرطان بر پایه فناوری نانو/ داروی ترک اعتیاد در شهریور رونمایی می‌شود

وی همچنین از تولید داروی ترک اعتیاد در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نزدیک ۵ میلیون نفر بیمار در این زمینه دارد این دارو‌ها به لحاظ لبه دانشی خیلی گران بوده و بسته داروی آمریکایی هزار و ۲۰۰ دلار است، بنابراین افراد توان تامین چنین دارویی را ندارند در نتیجه چنین دارو‌هایی در دسترس این بیماران قرار نمی‌گیرد.

گودرزی ادامه داد: مطالعات بالینی مقایسه کارآیی نالترکسون تزریقی پیوسته‌رهش (XR-NTX) (اِگزوپیو) با نالترکسون خوراکی در درمان افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی (تریاک، شیره و هروئین) برای اولین بار در کشور انجام شده است. پیش بینی می‌شود که این د ارو در شهریور امسال رونمایی شود. این دارو در اواخر سال گذشته مجوز لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده و هم اکنون در مراکز کلینک مرجع کلانشهر‌ها از جمله استان تهران، البرز، استان فارس، آذربایجان‌شرقی و گیلان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ نفر با این شرکت همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مسعود
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
ضمن تبریک به تلاش شما عزیزان آماده
همکاری با شما هستم
1
0
نصیری
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
سلام اسم این داروی ترک اعتیاد چیست ؟واز کجامیتونیم تهیه کنیم ب داروخانه ها هم توزیع کردین؟و ازهمه مهمترجواب گویی دارد برای فرد معتاد؟؟؟
مدیر پایگاه این دارو در شهریور امسال رونمایی شود. این دارو در اواخر سال گذشته مجوز لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده و هم اکنون در مراکز کلینک مرجع کلانشهر‌ها از جمله استان تهران، البرز، استان فارس، آذربایجان‌شرقی و گیلان توزیع شده است.
1
1
محمد
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
لطفا شماره تماس و آدرس کلینیک نانو دارو ضد ترک اعتیاد تهران میخام
3
0
رضا محمدی
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
سلام دارو ترک اعتیاد میخوام ۰۹۱۲۵۹۴۸۹۷۴
0
0
رضا محمدی
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
سلام دارو ترک اعتیاد میخوام
0
0
مصطفی
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
سلام چطور دارورو تهیه کنیم
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی