کد خبر: ۱۸۲۳۶
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

خیاطی در مرکز فضایی "گادرد" ناسا

ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی جیمزوب در اینستاگرام تصاویر جدیدی از این تلسکوپ فضایی را منتشر کرد.

به گزارش« نبض فناوری» ناسا ساعاتی پیش با انتشار این تصاویر نوشت: افراد مشغول به کار در بخش روکش حرارتی(thermal blanket) تلسکوپ فضایی جیمز وب را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تکنسین‌های بخش روکش حرارتی، روکش‌های خاصی را که ابزار و ماهواره‌ها را می‌پوشانند تولید می‌کنند که گفتنی است این فرایند همانند ساخت پوشش برای فضاپیماها است. اعضای این بخش اغلب در زمینه خیاطی، طراحی مد یا طراحی لباس تخصص دارند.

در تصویر اول و دوم مهندسان و تکنسین‌ها در حال نصب پوشش‌های حرارتی پرواز بر روی سازه‌ای هستند که از آینه ثانویه تلسکوپ پشتیبانی می‌کند. پوشش‌ها هر دو خوب بسته و دوخته می‌شوند تا اطمینان حاصل شود هنگامی‌ که تلسکوپ سفر طولانی خود به فضا را آغاز خواهد کرد آنها به طور ایمن به هم متصل خواهند بود.

در تصویر سوم نیز کاردان فنی به نام "پائولا کین" (Paula Cain) در "فروشگاه پوشش حرارتی"(blanket shop) در مرکز پروازهای فضایی گادرد مشغول به کار است. او به همراه تیمش به ساخت عایق حرارتی برای ماموریت‌های مختلف از جمله تلسکوپ فضایی جیمز وب کمک کرده است.

این تلسکوپ برای رصد کیهان در طیف مادون قرمز طراحی شده است. ستاره‌شناسان از این تلسکوپ برای یافتن نشانه‌هایی از حیات در جو سیارات دیگر و مطالعه‌ی اولین ستاره‌ها و کهشان‌های جهان استفاده خواهند کرد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: خیاطی فضا ناسا
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
فروشگاه پوشش حرارتی"(blanket shop) غلط است ضحیح آن کارگاه پوشش حرارتی است .
0
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی