کد خبر: ۱۸۶۰۸
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۲
در گفتگو با نبض فناوری؛

هنوز ساختار اصولی برای رمزارزها تعریف نشده است/ نگذاریم شرایط بی قانونی در کشور رواج پیدا کند

بنیان‌گذار انجمن رمزارز ایران، با بیان اینکه باید چالش‌ها را با اصلاح ساختارها در جهت توسعه بلاکچین و رمزارزها برطرف کنیم، گفت: امروزه با فناوری نوین مواجه هستیم و هنوز ساختاری برای این حوزه تعریف نشده است. حداقل باید در زیرساخت جدید ساختار مناسبی را تعریف کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم.

سیده مهکامه شریف زاد بنیان‌گذار انجمن رمزارز ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص مشکلات بلاکچین و رمزارز‌ها در کشور اظهار کرد: امروزه عمق فاجعه از سر ناآگاهی نشات گرفته است، متاسفانه مسئولان دانش کافی در این زمینه ندارند و بیشتر به دنبال مسائل اولویت دار حرکت می‌کنند. تا چند سال پیش فکر می‌کردیم که بلاکچین و رمز ارز اولویت نیست و نخواهد بود؛ اما اکنون به جایی رسیدیم که اولویت کشور است چرا که کشور‌های پیشرو در حال پیشی گرفتن از همدیگر هستند.

وی تصریح کرد: باید چالش‌ها را با اصلاح ساختار‌ها در جهت توسعه بلاکچین و رمزارز‌ها برطرف کنیم؛ چرا که این حوزه با مشکلات و موانع زیادی روبه رو هستند. بیشتر این مشکلات متوجه زیرساخت غلطی است که در نهاد دولتی و اجرایی صورت می‌گیرد. در حالی که می‌توانیم زیرساخت را درست بنا کنیم. امروزه با فناوری نوین مواجه هستیم و هنوز ساختاری برای این حوزه تعریف نشده است. حداقل باید در زیرساخت جدید ساختار مناسبی را تعریف کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم.

شریف زاد ادامه داد: نظام مالیاتی مشکلاتی زیادی در سال‌های اخیر را داشته است، بنابراین نظام مالیاتی باید اعلام کند که چقدر از این درآمد مالیاتی سهم صرافی‌های رمز ارز‌ها است؟ یا وزارت نیرو باید اعلام کند که چقدر یا چه میزان درآمد از تعرفه ماینیگ‌ها دریافت می‌کنید.

وی تأکید کرد: باید از این پتانسیل و ظرفیت‌ها در جهت توسعه و پیشرفت کشور به درستی استفاده کنیم. امروزه متاسفانه خود تحریمی در کشور به شدت اوج گرفته این درحالیست که به اندازه کافی از سوی کشور‌های غربی تحریم هستیم. کاملا چالش‌های قانونگذار قابل احترام است، باید مورد بررسی قرار گیرد، اما برخورد اشتباهی که در مقابل این چالش‌ها صورت می‌گیرد بیشتر به دلیل مخابرغلط در سطح کلان است.
هم بنیان‌گذار انجمن رمزارز ایران، گفت: الان دغدغه مندی در جامعه تبادل وجود دارد تا به توسعه کسب وکار‌ها کمک کنند تا جاییکه این دغدغه را به ساختار دولتی کشور انتقال دادیم، اما با کمی تاخیر و پذیرش از سمت دولتی صورت گرفت. هم‌اکنون همه همکاران تلاش می‌کنند این قضیه را حال کنند قطعا دولت خواستار از بین بردن چنین سیستم و نظام خوب و مثبت در کشور نیست بلکه می‌خواهد فعالیت بلاکچین‌ها درست پیش رود. نگذاریم که شرایط بی قانونی در کشور رواج پیدا کند.

شریف زاد اظهار کرد: بحث ماینر‌ها و استخراج با وجود تمام کم و کاستی‌ها به سمت خوبی پیش می‌رود و اجازه می‌دهد که کشور درآمد را از فضای استخراج داشته باشد. باید متوجه شد که اولویت ما برروی بحث تبادل رمز ارز‌ها نیز است نباید تنها به استخراج فکر کنیم چرا که حجم بسیاری از تراکنش‌ها را از دست خواهیم داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
این دیگه کیه ؟؟؟؟!!!!
0
0
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی