کد خبر: ۱۸۷۵۶
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۷
طبق اعلام رگولاتوری؛

طرح رجیستری برای موبایل واره‌ها از ۱۲ تیر اجرا می شود

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) برای موبایل واره‌ها از دوازدهم تیرماه خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» پیمان قره‌داغی با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از سال ۹۶ گفت: در مرحله اول اجرای این طرح تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۹۷ مشمول رجیستری شدند و با تصمیم کمیته راهبری طرح رجیستری، از دوازدهم تیرماه امسال نیز ساعت‌های هوشمند مشمول رجیستری می‌شوند. در همین حال تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از نوزدهم تیرماه مشمول این طرح خواهند شد.

وی افزود: این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش تجهیزات دارای سیم‌کارت قاچاق به جای تجهیزات قانونی اجرا می‌شود و بر اساس مصوبه کمیته راهبری طرح رجیستری، گمرک جمهوری اسلامی ایران باید اطلاعات تجهیزات دارای سیم‌کارت همراه مسافران را در حین ورود به کشور ثبت کند.

قره‌داغی درباره تجهیزات دارای سیم‌کارت که تاکنون فعال بوده‌اند، تصریح کرد: تمامی تجهیزاتی که تا پیش از اجرای طرح رجیستری فعال باشند، مشمول این طرح نخواهند شد. اما تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال می‌شوند باید رجیستر شوند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی