کد خبر: ۱۸۸۱۴
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰

ساخت قابلیت توییت به مخاطبان خاص در توییتر

توییتر سرگرم بررسی راه های جدیدی برای فراهم کردن امکان اشتراک گذاری توییت با گروه های خاص برای کاربرانش است.

به گزارش «نبض فناوری»، این شرکت رسانه اجتماعی دو مفهوم برای این قابلیتهای جدید نمایش داده که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به تغییر اکانت یا تغییر تنظیمات حریم خصوصی، توییت هایشان را به مخاطبان خاص خود ارسال کنند.

نخستین مفهوم به کاربران اجازه می دهد دوستان مورد اطمینانشان را انتخاب کنند تا بعضی از توییت ها تنها برای این گروه از دوستانشان قابل مشاهده باشد. این ایده مشابه قابلیت "دوستان نزدیک" اینستاگرام برای استوری است. طبق تصویری که توسط اندرو کورتر، طراح توییتر به اشتراک گذاشته شد، این نسخه توییتر به کاربران اجازه می دهد مخاطبانشان را شبیه این شیوه که چه کسی می تواند به پیام آنها پاسخ دهد، انتخاب کنند.

ساخت قابلیت توییت به مخاطبان خاص در توییتر

قابلیت دیگر به کاربران اجازه می دهد هویت متفاوت دیگری برای همان اکانت داشته باشند. به عنوان مثال یک کاربر می تواند هویت حرفه ای داشته باشد که در آن توییتهایی با موضوعات مربوط به کار ارسال می کند و یک هویت شخصی داشته باشد که بیشتر برای دوستان و خانواده خواهد بود. طبق تصاویری که منتشر شده، کاربران می توانند هویتشان را عمومی یا خصوصی کنند و هواداران جدید می توانند انتخاب کنند توییتهای مربوط به کدام وجه آنها را مشاهده کنند.

کورتر همچنین مفهوم جدیدی را برای فیلترینگ پاسخها نشان داد که به کاربران اجازه می دهد واژه ها یا عبارات خاصی که مایل نیستند مشاهده کنند را انتخاب کنند. سپس اگر کاربری که به توییت آنها پاسخ می دهد یا آنها را منشن می کند، تلاش کند از این واژه ها یا عبارات استفاده کند، توییتر به آنها اطلاع خواهد داد که کلمات مورد استفاده شان خلاف تمایل شخص مورد نظر بوده است.

این طراح توییتر گفت: این قابلیت مانع از ارسال پیام با عبارات توهین آمیز نمی شود اما امکان مشاهده آن را برای فردی که دریافت کننده پیام است، کمتر می کند. توییتر در گذشته هم تدابیری ضد آزار و اذیت به اجرا گذاشته اما این قابلیت یک گام فراتر رفته و به هر کاربر اجازه می دهد مرزهای مکالمه ای خود را تعیین کند.

بر اساس گزارش انگجت، کورتر خاطرنشان کرد تمامی این قابلیت ها در حد ایده هستند که هنوز ساخته نشده اند بنابراین ممکن است هرگز واقعا عرضه نشوند. اما این شرکت به دنبال نظرخواهی درباره این طراحی هاست تا بتواند ابزارهای آتی که توییتر تصمیم به ساختن آنها می گیرد را به اطلاع برساند. حداقل درباره نحوه تفکر توییتر درباره مسائلی مانند هویت روشنگری می کند.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی