کد خبر: ۱۸۸۹۳
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۶

سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

مایکروسافت همراه با ویندوز 8 برنامه مدرن تنظیمات UI را معرفی کرد و قرار بود در یک مرحله جای Control Panel را بگیرد اما اینطور نشد اکنون در ویندوز11 چه اتفاقاتی افتاده است؟

به گزارش «نبض فناوری»، در ویندوز 11 که جدیدترین نسل ویندوز است، چندین تنظیمات پیشرفته هنوز به کنترل پنل متکی هستند. در صورتی که بخواهید تنظیمات پیشرفته مانند power profile را تغییر دهید وجود کنترل پنل ضروری است؛ اما مایکروسافت روی چند ویژگی جدید کار می کند که کاربران بیشتری را به سمت تنظیمات مدرن سوق می دهد.

سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

به عنوان مثال برنامه Windows 11 Settings اکنون به شما امکان می دهد آداپتورهای شبکه را بدون نیاز به استفاده از Control Panel مدیریت کنید. برای تغییر تنظیمات آداپتور، می توانید open > Network & internet > Advanced network settings را باز کنید.

سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، اکنون می توانید روی دکمه فعال/غیرفعال کردن اتصال شبکه در بخش Network adapters کلیک کنید. این ویژگی قبلاً فقط از طریق کنترل پنل قابل دسترسی بود.

در آینده نزدیک، سیستم عامل جدید هر زمان که ممکن باشد به طور خودکار شما را به سمت Settings app هدایت می کند.

تنظیمات ذخیره سازی ویندوز 11

 سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

 

ویندوز 11 همچنین برای کمک به کاربران در استفاده معقولتر از فضای ذخیره سازی موجود، تنظیمات ذخیره سازی را دوباره طراحی کرده است که طرح بهبود یافته با قابلیت آزاد سازی فضای درایو شما با شناسایی فایل های قدیمی و بلااستفاده در دیسک محلی است.

سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

برای استفاده پیشرفته ویژگی جدیدی به نام Manage Disks and Volumes وجود دارد. همانطور که از نامش پیداست، این تجربه مدرن مبتنی بر ابزار مدیریت دیسک قدیمی است و با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی مجدداً طراحی شده است.

سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

این ویژگی از یکپارچه سازی بهتری با سایر برنامه های تنظیمات ذخیره سازی برخوردار است و مایکروسافت قول داده است که در طراحی مدرن ابزارهای دیزاین دیگری ایجاد می کند

تنظیمات باتری

مایکروسافت در حال کار روی صفحه تنظیمات جدید با هدف کاربران استفاده کننده از باتری است.

ویندوز 11 با یک صفحه تنظیمات جدید همراه است که از نمودارها برای نشان دادن جزئیات بیشتر در مورد باتری و مصرف برق دستگاه استفاده می کند. می توانید به برنامه های پرمصرف که بیشترین مصرف انرژی را دارند، نگاه کنید و نتایج را بر اساس یک دوره زمانی خاص مانند هفت روز گذشته فیلتر کنید.

سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

همانطور که در تصاویر بالا و پایین مشاهده می کنید، تنظیمات ویندوز اکنون می توانند به صورت هفتگی و 24 ساعته میزان مصرف باتری را به شما ارائه دهند. این نمودارها شبیه به صرفه جویی در مصرف باتری اندروید یا iOS هستند و می توانند به کاربران در درک میزان مصرف باتری خود کمک کنند.

سرنوشت «کنترل پنل» در ویندوز چه می شود؟

اگر می خواهید پروفایل مصرف انرژی را کنترل کنید، هنوز هم باید از تنظیمات سنتی به سبک کنترل پنل استفاده کنید.

انتظار می رود که ویندوز 11 صفحات بیشتری را از صفحه کنترل گسترش دهد و برخی از صفحات قدیمی (آن هایی که هنوز از رابط ویندوز 10 استفاده می کنند) در برنامه تنظیمات جدید نیز در ساخت پیش نمایش های آتی ظاهر آن را دریافت کنند.

مایکروسافت می فهمد که Control Panel دارای گرایش و علاقه کاربران است بنابراین این شرکت قصد ندارد به زودی آن را حذف کند؛ اما مایکروسافت صفحات قدیمی تر را به برنامه تنظیمات مدرن هدایت می کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی