کد خبر: ۱۹۰۷۰
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۵
یک نماینده مجلس:

سود بانکی ۴ درصد در زیست‌بوم نوآوری کشور کارگشا است

یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر حمایت همسان از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بر تخصیص سود بانکی ۳ الی ۴ درصد به این شرکت‌ها تاکید کرد.

به گزارش« نبض فناوری» رسول فرخی میکال نماینده مجلس شورای اسلامی نامزد حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل در اینباره گفت: امروز با توجه به تحولت سریع صنعتی، ادامه فرایندهای سنتی در تولید و صنایع کشور، به روش پیشینیان مقدور نیست و کشور نیازمند نوزایی و توجه هر چه بیشتر به اقتصاد درونزا است. یکی از منطقی‌ترین راهکارها برای توسعه نفوذ فناوری و نوآوری در همه ارکان کشور، به ویژه در بخش اقتصاد حمایت هوشمند و همه‌جانبه از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است.

دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در ادامه افزود: با توجه به اسناد بالادستی نظام و تاکید ویژه بر توسعه کمی و کیفی شرکت‌های نوآور، دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها، باید تلاش کرد تا این تیم‌های علمی را در هر گام همراهی کرد، بدون آنکه دولت خود مجری برنامه باشد و تنها نقش حامی را ایفا کند.

فرخی میکال که خود نیز فارغ‌التحصیل رشته مدیریت کسب و کار در مقطع دکتری است، با اشاره به اهمیت انجام کار کارشناسی، گفت: در قوه مققنه نیز فضای بسیار مثبتی برای تخصیص حمایت‌های حداکثری در زمینه تقویت زنجیره ارزش و توسعه نزیست‌بوم نوآوری در کشور وجود دارد. دولت باید از طریق ایجاد یک کانال پایدار این بخش، درخواست‌های لحظه‌ای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را در حوزه تقنینی و اجرای قانون، به اطلاع نمایندگان مردم برساند. هر چند نمایندگان نیز خود شخصاً در حوزه انتخابیه و در سطح ملی خود پیگیر امور هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، افزود: با توجه به حوزه‌های که شرکت‌های خلاق در انها فعالیت می‌کنند مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی، این شرکت‌ها، از ظرفیت بسیار بالای برای اشتغال آفرینی و ایجاد ارزش افزوده برخوردار هستند.

وی گفت: باید شرکت‌های خلاق نیز همگام با دانش‌بنین‌ها زیر چتر حمایت‌های همسان قرار گیرند. دولت نیز باید توجه کند که ایجاد نهال کارآفرینی و تاسیس شرکت خلاق و دانش‌بنیان با تسهیلات 12 درصد و 15 درصد مقدور نیست. بانک مرکزی باید با رویکردی معنوی سود تسهیلات در این بخش را به 3 یا 4 درصد برساند، بدیهی است که سود فعالیت این شرکت‌ها در نهایت برای اقتصاد کشور دهها برابر این سود جزیی بانکی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی نامزد حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل، افزود: در حوزه انتخابیه بنده نیز یک ذخیره طبیعی بسیار خاص و متنوع از گیاهان دارویی وجود دارد که می‌تواند به محملی برای تشکیل دهها شرکت دانش‌بنیان و خلاق تبدیل شود. باید به اینگونه اکوسیستم‌های محلی توجه بیشتری صورت گیرد و امیدوار هستم که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در استان گیلان و در این دو بخش، اهتمام بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی