کد خبر: ۱۹۲۳۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

تعداد خدمات اعتباری آزمایشگاهی از یک میلیون گذشت

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری از افزایش تعداد خدمات اعتباری آزمایشگاهی خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، در  شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری، خدمات آزمایشگاه‌های متنوعی، چون فنی و مهندسی، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی، زیست فناوری، خدمات خلاق و صنایع فرهنگی و دیگر حوزه‌های فناورانه ارائه می‎شود.

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ارائه خدمات تخصصی در این شبکه، گفت: یکی از تلاش‌های ما در این شبکه تنوع بخشیدن، تخصصی کردن و افزایش خدمات به متقاضیان است. مخاطبان شبکه نیز تنوع زیادی دارند و در حوزه‌های مختلف فناورانه فعالیت می‌کنند.

او افزود: اساتید دانشگاهی، محققان و پژوهشگران، دانشجویان، مراکز آزمایشگاهی و فعالان این حوزه مخاطبان اصلی شبکه هستند.

به گفته اسدی‌فرد، دسترسی آسان به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و با قیمت مناسب، یکی از چالش‌های پیش روی پژوهشگران و صنایع کشور است که تلاش می‌کنیم با به اشتراک گذاری خدمات و تجهیزات این مشکلات را از سر راه فعالیت آن‌ها برداریم.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مزایای این کار حفظ و استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی در حوزه آزمایشگاهی است. با این اقدامات، دسترسی به خدمات آزمایشگاهی، تسهیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه از دیگر اهداف شبکه ارتقای سطح علمی فعالان این حوزه، است، گفت: این کار را با ایجاد کارگروه‌های تخصصی مختلف اجرایی کرده‌ایم. در این کارگروه‌ها دانش و تجربه ارایه خدمات آزمایشگاهی به شکلی کاملا تخصصی و منبطق با نیاز‌های کشور به اشتراک گذاشته می‌شود.

اسدی‌فرد همچنین بیان کرد: برای تسهیل اطلاع رسانی‌ها در این حوزه اقدام به ایجاد پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی کردیم. این پایگاه به عنوان مرجع اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاهی کشور، در دسترس پژوهشگران و صنایع قرار دارد و اخبار مرتبط با حوزه آزمایشگاهی و مراکز عضو شبکه، ارایه مقالات تخصصی در زمینه آشنایی و کاربری تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های مراکز عضو شبکه در این پایگاه ارائه می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی