کد خبر: ۱۹۲۶۵
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

آغاز عرضه آزمایشی قابلیت استفاده همزمان از ‌واتس‌اپ در چهار دستگاه

تاکنون تنها راه استفاده از نسخه وب ‌واتس‌اپ در سیستم‌های رومیزی، روشن بودن و اتصال به اینترنت گوشی بود. اما اکنون این شرکت عرضه نسخه آزمایشی قابلیتی جدید را آغاز کرده که قادر است گوشی را از این فرآیند حذف کند. حال عرضه نسخه آزمایشی این قابلیت جدید در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته که با دریافت آن، برای اولین بار می‌توان از این پلتفرم به طور همزمان در چهار دستگاه (غیرگوشی) و بدون نیاز به روشن کردن گوشی یا اتصال به اینترنت استفاده کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، ویل کت‌کارت، مدیر ‌واتس‌اپ و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، شرکت مادر ‌واتس‌اپ، در ماه گذشته میلادی و در واکنش به نگرانی‌های امنیتی ناشی از اضافه شدن این ویژگی جدید به پلتفرم ‌واتس‌اپ توضیحاتی را ارائه و عنوان کردند که در این روش جدید نیز پیام‌ها به صورت رمزنگاری‌شده میان کاربران ارسال خواهند شد و مهندسان این شرکت در حال رفع موانع فنی دستیابی به این قابلیت هستند.

‌واتس‌اپ در خصوص این ویژگی جدید اعلام کرد که از این پس، هر کدام از این چهار دستگاه به طور مستقل به پلتفرم ‌واتس‌اپ متصل خواهند شد. همچنین در بیانیه‌ این شرکت آمده است که اگر همه فرآیندها متکی به گوشی باشد، ممکن است در مواقعی که اتصال اینترنت گوشی کُند یا شارژ باتری آن کم باشد، شاهد اختلال در ارتباط و استفاده از واتس باشیم. از طرفی دیگر، با روش قبلی، تنها برای یک دستگاه امکان اتصال به ‌واتس‌اپ وجود داشت. حال در معماری جدید مولتی دیوایس، این مشکلات برطرف شده و نه‌تنها نیازی به گوشی نخواهد بود، بلکه اطلاعات کاربران نیز به صورت محرمانه و امن همگام‌سازی خواهد شد.

‌واتس‌اپ همچنین با ارائه تصاویری، عملکرد این قابلیت جدید را توضیح داد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، قابلیت جدید استفاده همزمان ‌واتس‌اپ در چند دستگاه، علاوه بر همگام‌سازی پیام‌ها، آن‌ها را به صورت رمزنگاری‌شده میان کاربران انتقال می‌دهد که این قابلیت در میان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به ندرت دیده می‌شود.

در بیانیه این شرکت آمده است: برای دستیابی به این مهم، مجبور شدیم تا معماری ‌واتس‌اپ را تغییر داده و سیستم‌های جدیدی را طراحی کنیم تا بتوانیم در کنار ارائه قابلیت مولتی دیوایش، حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران و همچنین انتقال پیام‌ها به صورت رمزنگاری‌شده به شیوه‌ای امن انجام شود. هر یک از پیام‌ها به صورت جداگانه و با استفاده از روشی خاص رمزنگاری می‌شوند و بعد از ارسال به شخص دریافت‌کننده، هرگز در سرورهای این شرکت ذخیره نخواهند شد.

سخنگوی واست اپن نیز در پاسخ به ابهامات پیرامون بک‌آپ‌های کلود (فضای ابری) ‌واتس‌اپ توضیح داد که این سیستم جدید، تغییری را در عملکرد تهیه نسخه پشتیبانی از اطلاعات کاربران در کلود ایجاد نمی‌کند چرا که مکانیسم به‌کار رفته در همگام‌سازی پیام‌ها و دیگر اطلاعات اپلیکیشن در دستگاه‌های مختلف، جدا از روند پشتیبان‌گیری در کلود انجام می‌شود.

متاسفانه هنوز زمان دقیقی از سوی ‌واتس‌اپ برای عرضه عمومی‌این ویژگی مشخص نشده است. این ویژگی، یکی از چند ویژگی و قابلیت جدید ‌واتس‌اپ محسوب می‌شود که قرار است در آینده نزدیک عرضه شوند. این شرکت اخیرا از طراحی یک اپلیکیشن اختصاصی برای تبلت‌های آیپد و همچنین کار روی قابلیت پیام‌هایی با قابلیت یک بار مشاهده خبر داد که قرار است به زودی به این پلتفرم اضافه شوند.

آغاز عرضه آزمایشی قابلیت استفاده همزمان از ‌واتس‌اپ در چهار دستگاه

آغاز عرضه آزمایشی قابلیت استفاده همزمان از ‌واتس‌اپ در چهار دستگاه

منبع/ آی‌تی‌ایران 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی