کد خبر: ۱۹۲۷۰
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید ۳۰ محصول استراتژیک صنعت نفت با فناوری نوین بومی/ صادرات تجهیزات به عمان و امارات

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پترو پژوهش اهورا، گفت: در حوزه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی تاکنون حدود ۳۰ نوع محصول را تولید کردیم و آن‌ها را به تمام مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ارسال کردیم که مهم‌ترین دستاورد شرکت در سال گذشته در حوزه بین‌المللی بحث صادرات محصولات تولیدی به عمان و امارات بود.

مصیب علیشیر مدیرعامل شرکت دانش بنیان پترو پژوهش اهورا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۱ در مرکز رشد نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم و فناوری استان فارس توسط یک تیم حرفه‌ای متشکل از اساتید دانشگاه و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران، دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه‌های معتبر جهانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تاسیس شد، اظهار کرد: تمرکز اصلی فعالیت این شرکت در حوزه صنایع بالادستی صنعت نفت است. در همین راستا چندین تفاهم‌نامه با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به منظور افزایش و توانایی‌های دانش بنیان امضا کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پترو پژوهش اهورا، افزود: نخست اینکه در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه مهندسی نفت و دوم در بخش مدیریت داده فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم. می‌توان گفت هر دو فعالیت متمرکز در صنعت نفت است.

وی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی در حوزه نفت و گاز خدمات آزمایشگاهی آنالیز مغزه و زمین شناسی خدمات آزمایشگاه حفاری اجرای دوره‌های فنی تخصصی در صنعت نفت و گاز و دانشگاه‌ها را از عمده فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان برشمرد.

علیشیر ادامه داد: در حوزه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی تاکنون حدود ۳۰ نوع محصول را تولید کردیم و آن‌ها را به تمام مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ارسال کردیم. مهمترین دستاورد شرکت در سال گذشته در حوزه بین‌المللی بحث صادرات محصولات تولیدی به عمان و امارات بود. محصولاتی را اکنون تولید می‌کنیم که قبلا وارداتی بود و تعدادی از این محصولات نیز برای نخستین بار در کشور تولید شده است. به عنوان مثال در کشور ما اکثر مخازن رنگ‌های متراکم دارند و نفوذپذیری گاز و نفت در آن بسیار پایین است برای اینکه این شاخص‌ها را بهم نزدیک کنیم دستگاه اندازه گیری تراوایی با استفاده از گاز را با هدف اندازه گیری میزان نفوذپذیری سیال در سنگ مخزن طراحی و تولید کردیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در حال ساخت چندین دستگاه آزمایشگاهی برای توسعه میدان نفتی آزدگان هستیم که این تجهیزات با همکاری دانشگاه تهران در حال انجام است. همچنین در سال ۹۵ در جشنواره شیخ بهایی نفر اول و در سال گذشته به عنوان کارآفرین برتر در تهران شناخته شدیم. همچنین شرکت در نمایشگاه ابوظبی نیز از جمله افتخارات این شرکت دانش بنیان است.

علیشیر گفت: در حوزه مدیریت داده صنعت نفت نیز سال گذشته فعالیت‌هایی را شروع کردیم و هفته نهایی گزارش نهایی را ارائه خواهیم داد. مرکز شتابدهی صادرات محصولات دانش بنیان را کشور‌های عربی را در حال راه‌اندازی هستیم که این مرکز در جنوب کشور راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی