کد خبر: ۱۹۴۰۶
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۹

ساخت دستگاه تولید ماسک سه بعدی به همت جوانان ایرانی

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره ساخت بومی دستگاه تولید ماسک سه بعدی برای اولین بار در کشور توضیح داد.

به گزارش «نبض فناوری»، صادق برسه مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به جزئیات دستگاه  تولید ماسک‌های سه بعدی اظهار کرد: این دستگاه توسط جوانان  ایرانی طراحی و تولید شده است و علاوه بر تولید ماسک سه بعدی می‌تواند همزمان کش ماسک‌های سه بعدی و سه لایه را نیز وصل کند. 

برسه افزود: دستگاه ساخت ماسک‌های سه بعدی و سه لایه، تمام اتوماتیک بوده و می‌تواند در یک دقیقه بیش از ۳۰۰ ماسک را تولید کند که در یک روز کاری حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار ماسک تولید می‌شود. این محصول کاملا بومی بوده و تمام قطعات آن توسط همین شرکت دانش بنیان ساخته شده است و بعد از خراب شدن چندین دستگاه ساخت ماسک به این فناوری که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده دست یافتیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به واردات نمونه مشابه دستگاه ساخت ماسک‌های سه بعدی وسه لایه گفت: دستگاه ساخت این ماسک‌ها از کشور‌های دیگر وارد می‌شدند و علاوه بر نداشتن خدمات، کسی هم برای راه اندازی آن اقدام نمی‌کرد، زیرا به دلیل نداشتن کیفیت و کارایی پایین نمی‌توان ازنمونه‌های وارداتی این محصول بیش از حد استفاده کرد.

برسه با اشاره به اینکه از این دستگاه بیش از ۱۵۰ دستگاه تولید شده که در استان‌های مختلف کشور در حال استفاده است، بیان کرد: باتوجه به بومی سازی این دستگاه نه تنها از این محصول به کشور‌های دیگر صادر می‌شود بلکه ارز آوری خوبی در کشور به دنبال داشته است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این دستگاه  به کشور‌های مختلف همسایه مانند عراق و قزاقستان درحال صادر شدن است؛ علاوه بر این از کشور‌های  دیگر همچون کشورهای اروپایی نیز درخواست داشتیم.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی