کد خبر: ۱۹۴۰۹
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۴

آمازون حساب های cloud شرکت صهیونیستی را در این پلتفرم غیرفعال کرد

شرکت آمازون در اقدامی جدید حساب های کلود شرکت پگاسوس صهیونیستی را که جاسوس افزار آن از کاربران تلفن همراه جاسوسی می کرد، از کار انداخت.

به گزارش «نبض فناوری»،به دنبال گزارش‌های سازمان‌های خبری و فعالان رسانه‌ای که روز گذشته منتشر شد، شرکت نرم افزاری صهیونیستی پگاسوس با استفاده از جاسوس افزار خودش اطلاعات روزنامه نگاران و برخی مقامات دولتی را سرقت می‌کرد و در اختیار دولت‌هایی مثل عربستان و امارات می‌گذاشت. در همین راستا سرویس وب آمازون روز دوشنبه تأیید کرد که حساب‌های Cloud مرتبط با این شرکت را در پلتفرم خودش غیرفعال کرده است.

آمازون با بیان اینکه گروه NSO از AWS برای کمک به فعالیت‌های نظارتی و پوششی استفاده می‌کند، گفت: "استفاده از سرویس‌های ابری گروه NSO را از برخی روش‌های اسکن اینترنتی محافظت می‌کند. وقتی از این فعالیت مطلع شدیم، به سرعت اقدام به بستن زیرساخت‌ها و حساب‌های مربوطه کردیم. " شرکت آمازون تاکنون جزئیاتی بیشتر درباره جاسوسی‌های سایبری انجام شده توسط این شرکت فاش نکرده است. علاوه بر این در سال ۲۰۱۹، فیسبوک از NSO Group از فناوری این شرکت صهیونیستی برای جاسوسی از کاربران واتساپ، شکایت کرد.

آمازون حساب های cloud شرکت صهیونیستی را در این پلتفرم غیرفعال کرد

در بیانیه‌ای در پاسخ به گزارش‌ها، گروه NSO گفت بسیاری از این ادعا‌ها نادرست است و در حال بررسی پرونده اتهاماتش است. در این بیانیه آمده: "فناوری‌های ما هر روز برای شکستن حلقه‌های کودکان، حلقه‌های قاچاق رابطه جنسی و مواد مخدر، مکان یابی کودکان گمشده و ربوده شده، مکان یابی بازماندگان گیر افتاده در زیر ساختمان‌های فروریخته و محافظت از حریم هوایی در برابر نفوذ مخرب توسط هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده می‌شود. به عبارت ساده، NSO Group نجات دهنده زندگی است و این شرکت با وجود تلاش‌های مستمر برای بی اعتبار کردن آن به دلایل نادرست، این مأموریت را صادقانه و بدون تعلل اجرا خواهد کرد. "

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: آمازون صهیونیستی
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی