کد خبر: ۱۹۴۱۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

یک بام و دوهوای مجلس درباره فضای مجازی/فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی منجر به رشد پلتفرم‌های داخلی نمی‌شود

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار های اینترنتی، گفت: اگر بخواهیم بدون توجه به زیرساخت ها اقداماتی را انجام دهیم، به طور حتم نتیجه خوبی را کسب نخواهیم کرد؛ چرا که محدود کردن پلتفرم هایی که مردم از آن به نوعی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند بی شک ضربه ای بزرگ به این کسب وکارها وارد خواهد کرد.

رضا الفت‌نسب عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه با قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، اظهار کرد: این طرح یکسری محدودیت‌های غیرمعقول برای کسب وکار‌های اینترنتی ایجاد خواهد کرد؛ اگر بخواهیم بدون توجه به زیرساخت‌ها اقداماتی را انجام دهیم، به طور حتم نتیجه خوبی را کسب نخواهیم کرد؛ چرا که محدود کردن پلتفرم‌هایی که مردم از آن به نوعی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند بی شک ضربه‌ای بزرگ به این کسب وکار‌ها وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اینکه به پلتفرم‌های داخلی و بومی توجه اساسی داشته باشیم و این بدان معنی نیست که این توجه باعث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی شود، منطقی نیست ؛بلکه باید در کنار ارائه سرویس خوب اعتماد را بین مردم ایجاد کنیم.

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، گفت: فضای مجازی فضایی نیست که با محدود کردن فکر کنید که پلتفرم‌های بومی رشد خواهد کرد. آیا با فیلتر کردن تلگرام پیام رسان‌های بومی رشد کردند نه چنین اتفاقی نیفتاد چرا که مردم با فیلترشکن دوباره به کار خودشان ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مذاکراتی را انجام دادیم تا این اتفاق نیفتد و تاکید ما براین است که موضوع پیش نویس طرح قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد نه از طریق کمیسیون ها.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی