کد خبر: ۱۹۵۱۵
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

چرا سهام شرکت مُدرنا به بالاترین سطح خود رسید؟

شرکت آمریکایی مدرنا که در زمینه داروپژوهی فعالیت دارد در روز جمعه با افزایش بی سابقه سهام خود مواجه شد.

به گزارش «نبض فناوری»، پس از آنکه مقامات بهداشتی اروپا مجوز واکسن ویروس کرونا را برای کودکان 12 ساله و بالاتر صادر کردند؛ سهام مُدرنا روز جمعه 7.8درصد جهش کرد و به بالاترین سطح خود یعنی 348.83 دلار در روز جمعه رسید.

کمیته محصولات دارویی انسانی برای استفاده انسانی از آژانس دارویی اروپا نظر مثبتی در مورد واکسن Moderna اتخاذ کرد. کمیسیون اروپا اکنون اعطای مجوز برای استفاده در بزرگسالان را بررسی می کند.

استفان بانسل مدیر عامل مدرنا، در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: با کمک به مبارزه با بیماری همه گیر، امیدواریم بتوانیم به نوجوانان کمک کنیم تا با خیال راحت به مدرسه برگردند.

واکسن COVID-19 Moderna در یک مطالعه فاز 2/3 با بیش از 3700 شرکت کننده در سنین 12 تا 18 سال، اثر 100درصدی را نشان داد.

این مجوزهای احتمالی جدید برای داروی Moderna می تواند افزایش قابل توجهی در درآمد و سود تولید کننده دارو در سه ماهه آینده ایجاد کند.

مُدرنا (Moderna‎) شرکت زیست‌فناوری آمریکایی مستقر در کمبریج، ماساچوست است، که تمرکز اصلی آن در زمینه داروپژوهی و نیز توسعهٔ دارو بر پایهٔ آران‌ای پیام‌رسان (mRNA) معطوف می‌باشد. این شرکت به ساخت ام‌آران‌ای مصنوعی می‌پردازد که می‌تواند برای کمک به ساخت روش‌های پیشگیری و درمان بیماری‌ها، به بدن بیماران تزریق شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی