کد خبر: ۱۹۵۴۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

دستیار هوشمند مدیریت استرس CALMEرونمایی می‌شود

مدیرعامل شرکت نوروچلنچ از رونمایی سه محصول دستیار هوشمند مدیریت استرس CALME، گجت هوشمند مدیریت فرد با کار برد در حوزه‌های نورومارکتینگ، منابع انسانی و سلامت محیط کار و روانشناسی در طرح نونمایی خبر داد.

فرزانه یوسف‌پور مدیرعامل شرکت نوروچلنچ در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه فعالیت این شرکت در حوزه طراحی و تولید نرم افزار گجت‌های پوشیدنی در بخش سلامت الکترونیک که مبتنی بر علوم شناختی است، اظهار کرد: قرار است در طرح نونمایی سه محصول دستیار هوشمند مدیریت استرس CALME گجت هوشمند مدیریت فرد با کار برد در حوزه‌های نورومارکتینگ، منابع انسانی، سلامت محیط کار و روانشناسی رونمایی شود.

یوسف‌پور گفت:یکی از محصولاتی که ما تولید کردیم دستیار مدیریت هوشمند استرس با عنوان Calme است. این محصول درواقع یک گجت پوشیدنی و یک نرم‌افزار بوده که به مدیریت استرس کمک می‌کند تا فرد در سریع‌ترین زمان و به بهترین شکل استرس خود را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: این گجت چند شاخص از جمله استرس، تمرکز، خواب آلودگی، قدرت یادگیری و احساس را اندازه گیری می‌کند. همچنین در حوزه خدمات اچ آر و اچ اس‌ای مدیریت استرس مطرح است که به طور خاص در این زمنیه کار شده است؛ چرا که کرونا نیز مزید برعلت شد و افراد بیشتری دچار استرس شدند. در کلینیک‌های روانشناسی باز دو شاخص استرس و تمرکز کاربرد دارد که برای روانشناسان بحث اضطراب مطرح است. همچنین کاربرد‌های دیگری نیز دارد که هر روانشناسی با توجه به تخصص خودش می‌تواند از آن استفاده کند.

یوسف‌پور در ادامه به نورومارکتینگ اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های مدرن ثبت و اندازه‌گیری واکنش کاربران نسبت به محصولات، تبلیغات، نرم‌افزار یا وبسایت‌ها است و همانطور که از نام نورومارکتینگ بر می‌آید از تلفیق تکنیک‌های مارکتینگ با دانش نوروساینس انجام ‌می‌شود. به عنوان مثال چه عاملی باعث می‌شود که آنها در انتخاب یک محصول بین نمونه‌های مشابه، تصمیم خاص خود را داشته باشند یا چه مشخصه‌هایی در یک محصول، توجه آنها را جلب می‌کند. همچنین کدام بخش از مغز در تصمیمات آنها نقش اصلی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ابزار‌های سنجش فیدبک‌های مغزی از جمله دستگاه ثبت EEG و دستگاه‌های ردیاب چشمی در نورومارکتینگ گفت: کاربرد اصلی دستگاه‌های EEG حذف اثرات ایده‌آل‌گرایانه‌ پر کردن پرسش نامه در اشخاص است که اشخاص براساس پرسش نامه‌ها به صورت اید‌ه‌آل نظر ‌می‌دهند یا بنا بر شرایط حاکم ممکن است صادقانه به سوالات پاسخ ندهند اما در عمل، بر مبنای نیاز واقعی خود اقدام به واکنش، انتخاب یا خرید می‌کنند.

یوسف‌پور گفت: این شرکت برای اولین بار در کشور روی گجت‌های پوشیدنی حوزه مغز کار کرده و اولین بار است که این خدمات ارائه می‌دهد. عمده مزیت مشابه خارجی این گجت‌ها این است که معمولا دیتابیسی را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و ما نمی‌توانیم اطلاعات جامعی را درباره جزئیات داشته باشیم؛ بخاطر همین ما این طرح را بومی‌سازی کردیم و دیتابیس کاملا ایرانی است و داده‌هایی که ارائه می‌دهد مبتنی بر سلامت و روان جامعه است.

وی افزود: دوم اینکه جزئیات ریز تمام داده‌ها را در اختیار داریم و برمبنای آن گزارش و تحلیل دقیق را ارائه می‌دهیم. ضمن اینکه چیزی که تا به امروز وجود داشته نمی‌توان گفت که مزیت ما نسبت به مشابه خارجی بیشتر یا بهتر است چرا که کشور‌های خارجی به صورت پیشرفته روی این طرح‌ها کار کردند؛ اما مزیت ما نسبت به بازار فعلی این است که گجت‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنند عمدتا در کلینیک‌های روانشناسی و در فضای آزمایشگاهی است یعنی افراد باید به مکان مراجعه تا بتوانند از یکسری ابزار‌ها استفاده کنند؛ اما گجت تولیدی این شرکت پوشیدنی است روی سر قرار می‌گیرد و کاربری آن خیلی راحت بوده و نیازی به تخصص و مهارت ویژه ندارد و با آموزش ساده افراد می‌توانند یاد بگیرند. همچنین اتلاف زمان و هزینه هم ندارد و هرکسی در هر موقعیتی باشد می‌تواند از آن بهره‌مند شود و در کنار آن حریم خصوصی افراد نیز حفظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوروچلنچ ادامه داد: این شرکت در سال ۹۶ تاسیس شده است؛ اما نورومارکتینگ حدود ۲ سال است. هم اکنون با بیشتر از ۵۰ مجموعه کلینیک و نیز با مجموعه‌های تبلیغاتی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون قایقرانی و تیراندازی و ... کار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است محصولی در حوزه کلینیک‌های روانشناسی با تلفیق گجت پوشیدنی و گجت وی آر طراحی شود و در نورومارکتینگ نیز گجتی را طراحی می‌کنیم که گجت پوشیدنی با دستگاه آرتراک است. در اچ آر و اچ اس‌ای نیز گجتی در حال طراحی است که شاخص علائم حیاتی را ارائه خواهد داد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی