کد خبر: ۱۹۸۳۵
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۳

حذف بو و مزه بد آب با دستگاه تصفیهٔ آب آنتی‌باکتریال محققان کشور

محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانوذرات، بدنه فیلتر تصفیهٔ آب آنتی‌باکتریال تولید کرده‌اند که می‌تواند رنگ، بو و مزه بد آب را حذف کند.

به گزارش« نبض فناوری» در حین انتقال آب ممکن است آلودگی‌هایی در آن ایجاد شود و استفاده از سیستم تصفیه خانگی جهت رفع این گونه آلودگی‌ها یکی از راهکارهای حذف آلودگی‌های آب به شمار می رود.

در دستگاه تصفیه خانگی از روش‌های مختلفی مانند فیلتراسیون رسوبی، فیلتراسیون کربن بلاک فعال شده، فیلتراسیون اسمز معکوس و تبادل یونی به منظور بهبود کیفیت آب استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها از قطعات مختلفی از جمله پایه دستگاه تصفیه آب، محفظه فیلتر، سوئیچ تصفیه آب، مخزن تصفیه آب، فشارسنج، محدود کننده جریان آب، گیره فیلتر و شلنگ تصفیه آب تشکیل شده است.

در فرایند تصفیه آب، محفظه فیلتر نیز در تماس با آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. در نتیجه استفاده از موادی با خاصیت آنتی باکتریال در ساخت بدنه محفظه می‌تواند به بهبود کیفیت آب تصفیه شده کمک کند.

به منظور ساخت بدنه فیلتر با خاصیت آنتی‌باکتریال می‌توان از مواد پلیمری حاوی نانوذرات استفاده کرد که یکی از شرکت های فناور توانسته با استفاده از نانو ذرات، بدنه فیلتر تصفیهٔ آب آنتی باکتریال تولید کند که می‌تواند رنگ، بو و مزه بد آب را حذف کند.

دستگاه تصفیه آب این شرکت حاوی نانوذرات، آنتی باکتریال، بدون نیاز به UV است و قادر به حذف رنگ، بو و مزه بد آب است.

به نقل از ستاد نانو، این شرکت با هدف طراحی، ساخت و عرضه انواع فیلترهای کربنی، پلیمری و معدنی جهت استفاده در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی مطابق با کیفیت و استانداردهای بین‌المللی در سال ۱۳۹۱ در قم تأسیس شده است.

ارسال نظرات
وبگردی