کد خبر: ۱۹۹۲۹
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰

عملکرد ضعیف‌تر پرچم‌داران سامسونگ در برابر رقبای چینی در سال گذشته

پرچم‌داران جدید سری گلکسی S21 شرکت سامسونگ در ایجاد اشتیاق خرید میان مشتریان سراسر جهان هیچ‌گاه موفق ظاهر نشدند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط نشریات کره‌جنوبی، پرچم‌دارانی که قرار بود رقبای خود را از میدان خارج کنند؛ به طرز فاحشی در زمینه فروش ناکام بوده‌اند. بر اساس گزارش تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، گوشی‌های سری گلکسی S21 در تکرار موفقیت کلیه مدل‌های نسل‌های پیشین خود از سری گلکسی S5 به بعد ناکام بوده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اعلام یک منبع کره‌ای، فروش هندست‌های سری گلکسی S21 ظرف مدت 6 ماه تقریبا برابر با 13.5 میلیون دستگاه بوده است. این رقم در مقایسه با فروش سری گلکسی S20 طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته 20 درصد کمتر است. همچنین فروش خانواده گلکسی S21 در مقایسه با سری گلکسی S10 با افت چشمگیر 47 درصدی مواجه شد. این پدیده بدان معناست که میزان فروش پرچم‌داران سری گلکسی S21 طی مدت 6 ماه تقریبا نصف تعداد اسمارت‌فون‌های فروخته شده در سری گلکسی S10 بوده است.

این ناکامی احتمالا از شیوع فراگیر ویروس کرونا و ایجاد وضعیت بحرانی در بازار ناشی شده است. اما افزایش فروش سایر کمپانی‌ها نکته مهمی است که بایستی مدنظر قرار گیرد. کارشناسان معتقدند که فروش ضعیف گلکسی S21 از این واقعیت ناشی می‌شود که این هندست‌ها فاقد جذابیت لازم برای خریداران بالقوه بوده‌اند. مشتریان با جستجو در بازار قادر به کشف گزینه‌هایی از برندهای چینی با جذابیت بالاتر و قیمت‌گذاری ارزان‌تر هستند.

علیرغم این واقعیت که سامسونگ کماکان بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در جهان محسوب می‌شود؛ اما طی سالیان گذشته موقعیت این شرکت به شکلی جدی متزلزل شده و برتری آن وضعیتی شکننده پیدا کرده است. به گفته تحلیل‌گران، کمپانی شیائومی بزرگترین تهدید برای سامسونگ به‌شمار می‌رود.

عملکرد ضعیف‌تر پرچم‌داران سامسونگ در برابر رقبای چینی در سال گذشته

طرفداران از سامسونگ درخواست کردند تا به منظور نجات سری گلکسی نوت عرضه سری گلکسی S22 را به تعویق بیندازد

اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی S سامسونگ جزو محبوب‌ترین دستگاه‌های اندرویدی موجود در بازار محسوب می‌شوند. با این‌حال سامسونگ خانواده دیگری از گوشی‌های پرچم‌دار موسوم به گلکسی نوت را نیز در اختیار دارد. اکنون مدت‌هاست که شایعات مخابره شده ادعا می‌کنند غول کره‌ای به منظور تمرکز روی سایر دستگاه‌های خود، تولید سری گلکسی نوت را متوقف خواهد کرد. با این‌حال طرفداران سری گلکسی نوت به منظور نجات این مدل‌های افسانه‌ای اقدام به امضاء یک طومار نموده‌اند.

عملکرد ضعیف‌تر پرچم‌داران سامسونگ در برابر رقبای چینی در سال گذشته

رئیس واحد موبایلی سامسونگ مدتی نه‌چندان قبل اعلام کرد که این برند در سال 2021 گوشی جدید سری گلکسی نوت خود را معرفی نخواهد کرد. در عوض سامسونگ قابلیت‌های کلیدی سری گلکسی نوت را به گجت‌هایی از سایر برندهای خود اضافه خواهد کرد. بسیاری از تحلیل‌گران و طرفداران سامسونگ اطمینان دارند که این موضوع به‌معنای پایان عمر سری محبوبی است که عرضه آن از سال 2011 آغاز شد.

طرفداران سری گلکسی نوت از این بابت به اندازه‌ای ناراحت هستند که درخواست خود را به وبسایت Change.org ارسال نموده‌اند. آن‌ها از سامسونگ درخواست کرده‌اند تا از عرضه سری گلکسی S22 در اوایل سال 2022 صرفنظر نموده و در عوض روی تولید مدل جدید گلکسی نوت تمرکز کند. طرفداران سامسونگ به کمپانی کره‌ای پیشنهاد می‌کنند که به منظور جلب رضایت طرفداران سری گلکسی S و گلکسی نوت هر 2 هندست فوق را به بازار عرضه نماید.

در حال حاضر پیش‌بینی سرنوشت سری گلکسی نوت بسیار دشوار است. اکنون اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S مجهز به نمایشگرهایی بزرگ بوده و از قلم S Pen پشتیبانی می‌کنند. این استایلوس پیش‌تر یکی از ویژگی‌های اختصاصی سری گلکسی نوت به‌شمار می‌رفت. در عین‌حال طومار حمایت از تولید سری گلکسی نوت تاکنون بیش از 12 هزار بار امضاء شده و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

منبع/ آی‌تی‌رسان 

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی