کد خبر: ۱۹۹۳۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۳

سیستم‌های هوشمند محاسبه زمان سفر طراحی شد

سیستم‌های هوشمند محاسبه زمان سفر توسط ۲ شرکت دانش بنیان بومی سازی و تولید شد.

به گزارش« نبض فناوری» محاسبه زمان تقریبی رسیدن خودرو از مبدا به مقصد تابع در نظر گرفتن متغیرهای زیادی مثل ترافیک، شرایط جوی و مسافت است و برای مدیران ناوگان‌های خودرویی اهمیت دارد. به همین دلیل طراحی و تولید سیستم‌های محاسبه زمان سفر یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند به مسافران کمک کند تا سفرهایی باکیفیت و مطمئن داشته باشند.

این سیستم‌ها فاکتورهایی چون حد مجاز سرعت در مسیر پیشنهادی، تعیین فاصله مکانی، تاثیر شرایط جوی در محاسبه زمان و درنظر گرفتن ترافیک در زمان جابجایی خودرو را به مسافران یا رانندگان خودروها ارائه می‌کنند.

در همین راستا، ۲ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید این محصولات ورود پیدا کرده اند. این محصولات سیستم‌هایی برای اندازه‌گیری و ارسال آمار ترافیک جاده‌های بین‌شهری طراحی شده اند.

خروجی این سیستم‌ها برای ارائه ترافیک لحظه‌ای راه‌ها، تشخیص مسیرهای مسدود و ارائه مسیرهای جایگزین، اطلاع رسانی به رانندگان، تخمین نیاز توسعه راه‌ها و دیگر پیش بینی‌ها و تحلیل‌های آماری کاربرد دارد و در نتیجه آن را به یکی از اساسی ترین نیازهای سازمان‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مراکز مدیریت راه‌ها تبدیل کرده است.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از این شرکت‌ها روند تجاری‌سازی و ایجاد بازار برای این محصولات را فراهم کرده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی