کد خبر: ۱۹۹۹۵
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

سامسونگ به پیشتازی در بازار جهانی تلویزیون ادامه می‌دهد/ TCL پرفروش‌ترین برند چینی

گزارش جدید Avi Cloud یا AVC از وضعیت ماهانه فروش جهانی تلویزیون‌های هوشمند نشان می‌دهد که تولیدکنندگان مختلف در نیمه نخست امسال چه عملکردی داشته‌اند. طبق آمار این شرکت، در بازه زمانی یاد شده مجموعا ۹۸.۳ میلیون تلویزیون هوشمند فروخته شده و کل بازار حدود ۶.۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش «نبض فناوری»، گزارش امروز نشان می‌دهد که کاربران گرایش بیشتری به تلویزیون‌های OLED پیدا کرده‌اند و در شش ماه نخست ۲۰۲۱ حدود ۲.۷ میلیون تلویزیون OLED فروخته شده تا این بازار رشد ۱۳۳.۳ درصدی را تجربه کند. این شرایط در وضعیتی ممکن شده که تولیدات شرکت‌های چینی به سطح مطلوبی از کیفیت رسیده‌اند و نیاز بازار را تامین می‌کنند.

در رده‌بندی برندها، سامسونگ با فروش ۲۰.۸ میلیون تلویزیون رشد سالانه ۱۱.۹ درصدی را تجربه کرده است. با این حساب، آن‌ها برای پانزدهمین سال متوالی در بازار جهانی تلویزیون‌های هوشمند پیشتازی می‌کنند. در رده دوم هم نام همتای کره‌ای سامسونگ یعنی ال‌جی دیده می‌شود که در همین بازه زمانی ۱۳.۱ میلیون تلویزیون فروخته است.

سامسونگ به پیشتازی در بازار جهانی تلویزیون ادامه می‌دهد/ TCL پرفروش‌ترین برند چینی

اما نکته جالب مربوط به شرکت TCL است که افزایش فروش بالایی را تجربه کرده و در نیمه اول ۲۰۲۱ حدود ۱۱.۱ میلیون دستگاه فروش داشته است. TCL نه تنها در رده سوم جهانی قرار گرفته بلکه پرفروش‌ترین برند چینی محسوب می‌شود. میزان فروش این شرکت در مقیاس سالانه حدود ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است.

در رده چهارم نام Hisense را می‌بینیم که با یک رشد سالانه ۵.۵ درصد توانسته ۸.۴ میلیون تلویزیون بفروشد. شیائومی پنجمین برند پرفروش تلویزیون در دنیاست که در شش ماه اول امسال ۵.۴ میلیون دستگاه فروخته است. در جایگاه‌های بعدی به ترتیب می‌توانیم نام سونی با فروش ۴.۱ میلیون، ویزیو با فروش ۳.۳ میلیون، فیلیپس+AOC با فروش ۳.۲ میلیون، Skyworth با فروش ۳.۰ میلیون و شارپ با فروش ۲.۷ میلیون را ببینیم.

اگر در انتخاب میان تلویزیون‌های OLED و LED یا OLED و QLED تردید دارید، می‌توانید از راهنماهای دیجیاتو در این زمینه کمک بگیرید.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی