کد خبر: ۲۰۰۱۷
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۸
در گفتگو با نبض فناوری؛

دستگاه آنالیز حرارتی با فناوری داخلی بومی سازی شد

مدیرعامل شرکت مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز، با بیان اینکه هدف اصلی این شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی‌ فناوری‌های نوین است، گفت: در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات اندازه گیری و آنالیز موفق شده که فناوری آنالیز حرارتی را بومی سازی کند.

سیامک عظیمی‌نام مدیرعامل شرکت مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان فعالیت اصلی خود را در زمینه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های فناوری خلاء، برودت و طراحی و ساخت تجهیزات اندازه‌گیری شروع کرده است. هم اکنون در سه مدل طراحی و تولید تجهیزات را انجام می‌دهیم و در نظر داریم دو نوع مدل دیگر را اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز، با بیان اینکه در طی این سال‌ها، فناوری‌های متعددی در این شرکت کسب و تجاری سازی شده است، اظهار کرد: اکثر فناوری‌های مورد استفاده در تولید این تجهیزات با ابتکار و نوآوری‌های بکر در کشور برای اولین بار بوده است. هدف اصلی این شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی فناوری‌های نوین بوده است. از اینرو شرکت طراحی و ساخت تجهیزات را بر اساس توان داخلی برنامه‌ریزی و اجرا کرده و دستاورد‌های متعددی را از خود به جا گذاشته است.

عظیمی‌نام ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان هرگز اعتقادی به مهندسی معکوس نداشته و ندارد. در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات اندازه گیری و آنالیز موفق شده که فناوری آنالیز حرارتی را بومی سازی کند و محصول DTADSC ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد را روانه بازار کند. همچنین گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین مدل TA-۲، دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما بالا (DSC) مدل TA-۱، پروب DTA دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد، خشک کن سرمایشی (فریز درایر) مدل FD-۱۰V، خشک کن سرمایشی (فریز درایر) مدل FD-۱۰H و ... از جمله محصولات تولیدی این شرکت است. در ابتدا دستگاه خشک کن قبلا در ایران نبوده در حالیکه این دستگاه در صنایع دارویی و شیمیایی و نظامی کاربرد دارد. این دستگاه معمولا از اروپا وارد کشور می‌شد؛ ولی الان بخاطر شرکت‌های دانش‌بنیان با فناوری‌های نوین این تجهیزات را تولید می‌کنند در نتیجه هم اکنون بازار فروش این محصولات مناسب است.

وی افزود: تجهیزات آنالیز حرارتی معمولا در صنایع متالوژی و داروسازی، بیولوژیکی، شیمیایی، صنایع رنگ کاربرد دارد.

عظیمی‌نام با بیان اینکه تمام تجهیزات تولید با توانمندی داخلی در کشور مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: به دلیل تحریم و افزایش قیمت دیگر این دستگاه‌ها به کشور وارد نمی‌شود.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی