کد خبر: ۲۰۰۳۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

غرامت آمازون به کاربران

شرکت آمازون اعلام کرده که برای کالاهای معیوب تا 1000 دلار غرامت به مشتریان پرداخت خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، اگر کالای معیوب که توسط یک فروشنده شخص ثالث از طریق سایت دیگری فروخته می شود؛ باعث آسیب به اموال شود، آمازون به زودی مبلغ 1000 دلار به مشتریان پرداخت می کند.

این سیاست جدید از 1 سپتامبر 2021 اجرا می شود و طوری طراحی شده است که هنگام خرید سفارشات با فروشندگان شخص ثالث به خریداران بازار آنلاین اطمینان بیشتری بدهد.

آمازون در پیامی در مورد این اقدام که روز سه شنبه 10 آگوست منتشر شد، اعلام کرد که مطالبات زیر هزار دلار را مستقیماً به مشتریان پرداخت می کند و خاطرنشان کرد که این موارد 80 درصد از کل موارد را شامل می شود.

در حالی که به احتمال زیاد تعداد زیادی از خریداران آنلاین آمازون از این تغییر استقبال می کنند، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مشتری ادعا کند مبلغ خسارت بیش از حد مجاز 1000 دلار شرکت است. آمازون در چنین مواردی اعلام کرده اگر فروشنده پاسخگو نباشد یا ادعاهای معتبر از جانب این شرکت را رد کند؛ ممکن است برای پرداخت مبالغ بیشتر اقدام کند.

تا کنون، مشتریانی که مایل به ادعای مربوط به کالایی هستند که از فروشنده شخص ثالث خریداری شده، باید از طریق تاجر اقدام کنند؛ اما آمازون امیدوار است که کار مستقیم از طریق پرسنل خود برای ادعاهای کوچک، روند را کمتر استرس زا و کارآمدتر کند.

آمازون توضیح داد: مشتریان می توانند با خدمات مشتریان آمازون تماس بگیرند و ما به فروشنده اطلاع می دهیم و به آنها در رسیدگی به ادعا کمک می کنیم. اگر فروشنده ای به ادعایی پاسخ ندهد، آمازون وارد عمل می شود تا مستقیماً نگرانی فوری مشتری را برطرف کند، هزینه را خود ما بر عهده بگیریم و فروشنده را جداگانه دنبال کنیم.

وی افزود که از فروشندگانی که به بیمه نامه های معتبر ندارند، بازپرداخت نمی کند. این شرکت برای کمک به فروشندگان، شتاب دهنده بیمه آمازون را راه اندازی کرده است که به شما در یافتن بیمه مسئولیت با نرخ های رقابتی کمک می کند.

آمازون برای محافظت از خود در برابر  کلک های احتمالی توسط برخی از خریداران که ممکن است ادعای نامعتبری داشته باشند، گفت که سیستم های تشخیص کلاهبرداری و سوء استفاده را بررسی می کند تا هر ادعایی را که پیش می آید با دقت بررسی کند.

این غول تجارت الکترونیکی گفت که اقدام برای حل و فصل مطالبات کوچکتر به تنهایی باعث صرفه جویی در وقت و پول مشتریان و فروشندگان می شود.

رویکرد جدید آمازون در مورد این ادعاها از آغاز ماه آینده در ایالات متحده آغاز می شود و سایر کشورها نیز از آن پیروی می کنند.

ارسال نظرات
وبگردی