کد خبر: ۲۰۰۹۱
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰

مکالمات صوتی و ویدیویی مسنجر رمزنگاری سر به سر می‌شوند

شرکت فیس بوک رمزنگاری سر به سر را برای تماس های صوتی و ویدیویی در مسنجر عرضه کرد و یک لایه دیگر حریم خصوصی به این پلتفرم ارتباطی محبوب افزود.

به گزارش «نبض فناوری»، خدمات مسنجر و واتس اپ فیس بوک در حال حاضر رمزنگاری سر به سر برای پیام های متنی که توسط کاربران ارسال می شوند، دارند.

این غول شبکه اجتماعی به تدریج در حال افزودن قابلیت های صوتی و ویدیویی به خدمات پیام رسان خود است. این قابلیت ها سال گذشته که مردم به دلیل قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در خانه ماندند، محبوبیت زیادی کسب کردند.

رمزنگاری سر به سر یک قابلیت امنیتی است که مانع شنود مکالمات و پیام های کاربران توسط یک شخص سوم می شود و از سال ۲۰۱۶ برای مکالمات متنی در سرویس پیام رسان فیس بوک موجود بوده است. اگرچه فیس بوک از سوی دولتها برای کاهش برنامه های رمزنگاری سر به سر تحت فشار بوده اما این قابلیت امنیتی را برای مکالمات صوتی و ویدیویی در مسنجر عرضه کرده است و به این ترتیب هیچ کس دیگر از جمله فیس بوک نمی تواند به آنچه ارسال یا گفته می شود، گوش کند.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک در یک پست وبلاگ اعلام کرد ما همچنین تست محدود قابلیت رمزنگاری پیامها و مکالمات دو نفره بزرگسالان در اینستاگرام را در بعضی از کشورها آغاز خواهیم کرد. این قابلیت امنیتی در هفته های آینده در چت های گروهی مسنجر تست خواهد شد.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی