کد خبر: ۲۰۱۰۶
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۱

کدام ارز دیجیتال برای رفع چالش بین بلاکچین‌ها طراحی شده است؟!

ارز دیجیتال Quant از جمله رمزارز‌هایی است که در این ماه (June) و با وجود شرایط نزولی در بازار، برخلاف سایر رمزارز‌ها رشد خوبی داشته است. ارز دیجیتال کوانت با هدف رفع چالش ارتباط بین بلاکچین‌ها طراحی شده است. این پلتفرم امکان اتصال بلاکچین‌های مختلف و همکاری متقابل آن‌ها با همدیگر را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز دیجیتال و کیف پول یکی از فناوری‌های نوین که وارد حوزه سرمایه گذاری شده است تا جاییکه سرمایه‌گذاران با کسب دانش و آگاهی به این سمت و سو حرکت کردند. در این گزارش سعی می‌شود که ارز دیجیتال کوانت را به علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

در حال حاضر بازار ارز‌های دیجیتال، پس از بازار سهام پرطرفدارترین حوزه برای سرمایه‌گذاری در سراسر جهان است. با توجه به اینکه بیت کوین محبوب‌ترین و بهترین ارز دیجیتال در بین کاربران است، اما باوجود بیش از ۲۵۰۰ ارز دیجیتال، گزینه‌های سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در دسترس است و این‌که کدام رمزارز گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بوده و در آینده رشد قیمت خواهد داشت، به چالش بزرگی برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه تبدیل‌شده است. زیرا تمامی ارز‌های دیجیتال ساختار مشابهی نداشته و ممکن است هر کوینی سوددهی نداشته باشد.

ارز دیجیتال Quant از جمله رمزارز‌هایی است که در این ماه (June) و با وجود شرایط نزولی در بازار، برخلاف سایر رمزارز‌ها رشد خوبی داشته است. ارز دیجیتال کوانت با هدف رفع چالش ارتباط بین بلاکچین‌ها طراحی شده است. این پلتفرم امکان اتصال بلاکچین‌های مختلف و همکاری متقابل آن‌ها با همدیگر را فراهم می‌آورد. همچنین در این بلاکچین می‌توان نرم افزار‌های مختلف را نیز تعریف کرد. تیم‌های توسعه‌دهنده برای استفاده از امکانات این شبکه باید توکن QNT خریداری کنند.

کدام ارز دیجیتال برای رفع چالش ارتباط بین بلاکچین‌ها طراحی شده است؟!

ارز دیجیتال Quant چیست؟

کوانت در ژوئن ۲۰۱۸ با هدف اتصال بلاک چین‌ها و شبکه‌ها در مقیاس جهانی و بدون کاهش کارایی و قابلیت تعامل پذیری شبکه راه اندازی شد. این اولین پروژه برای حل مشکل تعامل پذیری با ایجاد اولین سیستم عامل بلاک چین است.

ارز دیجیتال کوانت به عنوان یک سیستم عامل دفتر کل توزیع شده و شبکه اُور لجر (Overledger Network) برای اتصال شبکه‌های مختلف بلاک چین ساخته شده است. این پروژه به عنوان اولین سیستم عامل ساخته شده برای بلاک چین‌ها معرفی شده است.

هدف اصلی کوانت ایجاد پلی بر روی شکافی است که بین بلاک چین‌های مختلف وجود دارد. ستون فقرات این پروژه شبکه اور لجر است که کوانت به عنوان اکوسیستمی که اکوسیستم‌های آینده اقتصاد دیجیتال بر روی آن ساخته خواهند شد، حساب باز کرده است.

ارز دیجیتال کوانت که آن را با نماد QNT نشان می‌دهند، اولین پلتفرم حسابرسی امنیتی مقیاس‌پذیر بوده که برای از بین بردن حفره‌های امنیتی در ساختار قرارداد‌های هوشمند اتریوم به وجود آمده است.
ارز دیجیتال کوانت در سال ۲۰۱۹ عرضه و از همان ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد. این رمزارز در این مدت نرخ رشد خوبی را تجربه کرده است. پروژه کوانت توسط یک کارگزار در حوزه تکنولوژی بلاک چین به نام گارتنر، نام‌گذاری شده است. شبکه کوانت یک شرکت پیشرو در فناوری و ترکیبی از تجربه صنعت، امنیت سایبری و دولت بوده که هدف آن توسعه فناوری‌های پیشرفته به‌وسیله ایجاد تعامل میان مشتریان و شرکت‌ها است.

تیم ارز دیجیتال Quant چه کسانی هستند؟

گیلبرت وردیان (Gilbert Verdian)، یکی از بنیان‌گذاران شبکه Quant، زمانی که در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کرد، ایده ساخت یک پروژه بلاکچین را داشت. وردیان به اهمیت همکاری متقابل شبکه‌ها، برای اطمینان از تحت پوشش قرار گرفتن بیماران ثبت‌شده در پلتفرم‌های مختلف را پی برده بود.


کدام ارز دیجیتال برای رفع چالش ارتباط بین بلاکچین‌ها طراحی شده است؟!

قبل از شبکه کوانت، وردیان به عنوان افسر ارشد امنیت اطلاعات ووکالینک، یک شرکت مبتنی بر مستر کارت، و مدیر اطلاعات و امنیت وزارت دادگستری بریتانیا خدمت می‌کرد.

کدام ارز دیجیتال برای رفع چالش ارتباط بین بلاکچین‌ها طراحی شده است؟!

بنیانگذار دوم، دکتر پائولو تاسکا، یک کارآفرین، و اقتصاددان دیجیتال است که در زمینه سیستم‌های توزیع شده تخصص دارد. دکتر تاسکا به عنوان مشاور ویژه در زمینه فناوری‌های بلاک چین برای پارلمان اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان خدمت کرده است.
وی همچنین نویسنده چندین کتاب در زمینه فین تک است و بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره Retail Blockchain Consortium است.

ویژگی های ارز دیجیتال کوانت (QNT)

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال کوانت با همکاری پلتفرم پرداخت اروپایی سیا (SIA) قصد دارد، آزمایش‌هایی را برای ارائه راه حل‌های قابلیت تعامل‌پذیری (interoperability) بیشتر بلاک چین‌های مؤسسات مالی انجام دهد. سیا (SIA)، پلتفرمی جهت خدمات پرداخت اروپایی و رمزارز کوانت، شبکه‌ای ساخته‌شده بر روی بلاک چین اتریوم است. برخلاف اکثر ارز‌های دیجیتال طراحی‌شده بر بلاک چین اتریوم، کوانت بلاک چین نیست.

ارز دیجیتال کوانت چه می‌کند؟

از زمان معرفی بلاکچین و فناوری دفتر توزیع‌شده، موارد استفاده آن تقریباً در هر صنعت شناخته‌شده‌ای پیدا شده است. با این وجود، مشکل عدم امکان همکاری بین این پروژه‌ها وجود دارد. ارز دیجیتال Quant به عنوان حلقه گمشده ارتباطی بین بلاکچین‌های متفاوت ایجاد شده است.

کدام ارز دیجیتال برای رفع چالش ارتباط بین بلاکچین‌ها طراحی شده است؟!

شبکه Overledger در پلتفرم ارز دیجیتال کوانت به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان دروازه‌ای برای هر پروژه بلاکچینی برای دسترسی به سایر بلاکچین‌ها عمل می‌کند. این پروژه همچنین مانند اتریوم، برای اتصال یک برنامه به برنامه‌های دیگر در اکوسیستم بلاکچین یکسان هم کار می‌کند.

از چه صرافی‌هایی می‌توانیم ارز دیجیتال Quant را بخریم؟

توکن Quant در صرافی‌های مختلفی قابل خرید و فروش و معامله است. از این صرافی‌ها می‌توان صرافی بیترکس (Bittrex)، صرافی (Bilaxy)، صرافی ۱inch، صرافی یونی سواپ و صرافی Hotbit را نام برد.
توکن QNT را می‌توانید با رمزارز‌هایی مثل بیت کوین و اتریوم و همچنین استیبل کوین تتر خریداری کنید.

آینده ارز دیجیتال کوانت (QNT)

پلتفرم سیا و تیم توسعه‌دهنده کوانت مشارکت خود را نخستین بار در ۵ ژوئن اعلام کردند. تمرکز اصلی این دو پلتفرم بر روی خدمات مشترک بانک‌ها و مؤسسات مالی و طراحی برنامه است. هدف از این همکاری، فعال کردن قابلیت تعامل‌پذیری و همچنین ترکیب برنامه اورلجر (Overledger) سیستم‌عامل اصلی شبکه کوانت با زیرساخت‌های پلتفرم سیا (SIAchain) است. آن‌ها امیدوارند که بتوانند راه‌حل مناسبی را برای مشکلاتی که سازمان‌های مالی درزمینه ادغام بلاک چین‌ها با آن روبرو هستند، ارائه دهند.

ارز دیجیتال Quant یکی از صد ارزدیجیتال برتر در میان ارز‌های دیجیتال موجود است. بنیان‌گذاران Quant افرادی حرفه‌ای و بابنیه علمی و فنی قوی هستند و سال‌ها در پروژه‌های مهم جهانی شرکت داشته‌اند. مقر اصلی تیم این پروژه در انگلستان قرار دارد. هدف این ارز دیجیتال ایجاد یک پلتفرم ارتباطی بین بلاکچین‌ها است. از آنجا که نیاز به وجود چنین پلتفرمی کاملاً احساس می‌شود و ارز دیجیتال کوانت می‌تواند مشکل عدم همکاری متقابل بین بلاکچین‌ها را حل کند، این ارز دیجیتال پتانسیل رشد بسیار خوبی دارد.

در این پلتفرم توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال می‌توانند قرارداد‌های هوشمند خود را به گونه‌ای طراحی کنند که روی طیف گسترده‌ای از بلاکچین‌ها قابل اجرا باشد. این شبکه یک دفتر کل توزیع شده جهانی ارائه می‌دهد و نام آن را Overledger می‌گذارد. با استفاده از Overledger می‌توان اپلیکیشن‌های چند زنجیره‌ای طراحی کرد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی