کد خبر: ۲۰۱۱۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴

سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 به ۲۲.۵ درصد رسید/ بالاترین از سال ۲۰۰۷

سهم شرکت AMD از مجموع بازار پردازنده‌های مرکزی x86 رشد قابل توجهی داشته و حالا به ۲۲.۵ درصد رسیده است. این شرکت برای دستیابی به این هدف بخشی از بازار دسکتاپ را فدا کرده و تمرکز خود را روی بازار پردازنده‌های موبایل، سرورها و APUهای سفارشی کنسول‌ها گذاشته است.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس جدیدترین اطلاعات شرکت تحقیقاتی Mercury Research، شرکت AMD توانسته در سه‌ماهه دوم امسال ۲۲.۵ درصد از بازار x86 را در اختیار بگیرد. این عدد بالاترین سهم بازار AMD از سال ۲۰۰۷ را نشان می‌دهد. این شرکت آخرین بار در سال ۲۰۰۶ توانسته بود به حداکثر سهم بازار ۲۵.۳ درصدی دست یابد.

سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 به ۲۲.۵ درصد رسید/ بالاترین از سال ۲۰۰۷

در حال حاضر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که AMD در بازار پردازنده‌های دسکتاپ اینتل را به چالش کشیده است. پردازنده‌های این شرکت در فهرست پرفروش‌ترین محصولات آمازون حکمرانی می‌کنند و توسط شرکت‌های سازنده ورک‌استیشن نیز ترجیح داده می‌شوند. پردازنده‌های Epyc هم در بازار دیتاسنترها در حال تصاحب جایگاه پردازنده‌های Xeon هستند، هرچند با شیب ملایمی این مسیر را طی می‌کنند.

در رده‌بندی فعلی، اینتل با در دست داشتن سهم ۷۷.۵ درصدی هنوز فاصله زیادی با AMD دارد و بعید است که به این زودی جایگاه نخست را از دست بدهد. VIA هم در این مقیاس تقریبا در معادلات بازار جهانی وجود خارجی ندارد و نمی‌توان سهم خاصی را برای آن متصور بود.

سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 به ۲۲.۵ درصد رسید/ بالاترین از سال ۲۰۰۷

در بخش دیگری از این گزارش گفته شده که AMD از نظر سهم بازار پردازنده‌های دسکتاپ کمی افت داشته و سهم بازار آن از ۱۹.۳ درصد در سه‌ماهه اول امسال به ۱۷ درصد رسیده است. «لیسا سو»، مدیرعامل این شرکت قبلا توضیح داده بود که کمبود جهانی تراشه موجب شده آن‌ها تمرکز خود را به فروش پردازنده‌های پرچمدار معطوف کنند و طبیعی است که فروش این محصولات نسبت به مدل‌های پایین‌رده کمتر باشد.

شرکت Mercury Research می‌گوید تخمین زده می‌شود که پردازنده‌های مبتنی بر آرم هم حدود ۷ درصد از سهم کل بازار پردازنده‌های دسکتاپ را در دست داشته باشند و این جایگاه را مدیون کروم‌بوک‌ها و مک‌های M1 باشند.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی