کد خبر: ۲۰۱۴۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

لو رفتن اطلاعات 100 میلیون مشترک یک شرکت مخابراتی

اطلاعات شخصی 100 میلیون مشترک T-Mobile به سرقت رفت و برای فروش گذاشته شد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت T-Mobile در حال بررسی نقض اطلاعاتی است که گفته می شود بیش از 100 میلیون نفر که از فراهم‌گر خدمات بی‌سیم استفاده می کنند را تحت تأثیر قرار می دهد. گفته می شود که داده ها شامل شماره تلفن، شماره امنیت اجتماعی، نام، آدرس و شماره های IMEI منحصر به فردی است که هر گوشی دارد. سایر اطلاعات سرقت شده شامل اطلاعات گواهینامه رانندگی است.

فروشنده این داده ها مبلغ 6 بیت کوین به ارزش تقریبی 280،000 دلار درخواست می کند تا داده ها را در اختیار خریدار بگذارد. با این قیمت، می توانید اطلاعات مربوط به 30 میلیون شماره بیمه و گواهینامه رانندگی را خریداری کنید.

این شرکت نیز طی بیانیه ای گفت: ما از ادعاهای مطرح شده در یک انجمن زیرزمینی آگاه هستیم و در حال بررسی صحت آنها هستیم. در حال حاضر هیچ اطلاعات اضافی برای به اشتراک گذاشتن نداریم.

با وجود اینکه مهاجمان از سرورها خارج شدند اما گروه قبلاً داده ها را بارگیری کرده بود. فروشنده نیز اعلام کرده که داده ها در چندین مکان پشتیبان گیری شده است.

این اولین بار نیست که T-Mobile دچار نقض داده می شود. در مارس 2020، گروهی که از آنها به عنوان هکرهای پیچیده یاد می شود، توانست برخی از اطلاعات شخصی متعلق به برخی از مشتریان T-Mobile را قبل از اینکه تیم امنیت سایبری شرکت مخابراتی آنها را کشف کند، بدست آورد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی