کد خبر: ۲۰۱۵۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۷
سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران اعلام کرد:

تولید مواد مقاوم برابر ضربه، انفجار و گلوله در ایران

سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران اعلام کرد: به همت پژوهشگران داخلی مواد مقاوم هایتک بر پایه پلی یوریا که در مقابل ضربه، انفجار و گلوله مقاوم هستند در پارک علم و فناوری این سازمان تولید شد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از از سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران، متخصصان و پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موفق به تولید مواد هایتک بر پایه پلی یوریا شوند که در مقابل ضربه، انفجار و گلوله مقاوم است.

این مواد تاکنون تنها توسط تعدادی از شرکت‌ها در کشورهای غربی تولید شده است و با توجه به کاربردهای چندگانه و گاها نظامی فروش آن به ایران ممنوع بوده است.

این شرکت ایرانی از شرکت‌های دانش بنیان است که در تولید مواد خاص و هم‌چنین در طراحی و تولید دستگاه تست جعبه فرمان نیز فعال است.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب اسلامی تاسیس و از بدو پیدایش تاکنون ماموریت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون مرتبط با توسعه علوم و فناوری کشور برعهده داشته است.

این سازمان از یک سو بنا بر ضرورت‌ها و نیازهای جامعه به عنوان نهادی پیشتاز عهده دار ایجاد، توسعه و یا انتقال فناوری‌های موردنیاز در رفع معضلات پیش روی کشور بوده و از سوی دیگر با طراحی فرایندها و ایجاد بسترهای مربوطه، متولی راهبری و هدایت محققین از ایده تا تولید بوده است.

سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران در هر دو مقوله توسعه فناوری و حمایت و راهبری پژوهشگران، بسیاری از طرح‌ها و فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران الهام بخش دیگر مراکز پژوهشی و دانشگاهی در این حوزه ها بوده و نقشی بنیادین در الگودهی و اشاعه اینگونه فعالیت‌ها به سایر مراکز علمی و پژوهشی ایفا کرده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی