کد خبر: ۲۰۱۶۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

چرا سیاه چاله ها تمام فضا را قورت نمی دهند؟

سیاه چاله ها در کشیدن اجسام به سمت خود بسیار عالی هستند؛ در واقع آنقدر عالی که حتی نور هم نمی تواند از چنگ آنها فرار کند.

به گزارش «نبض فناوری»، چرا سیاهچاله ها فقط در حال گسترش و انبساط نیستند و به سادگی جهان را نمی بلعند؟ در سال 2018، یکی از فیزیکدانان برتر جهان توضیحی خیره کننده در این مورد ارائه داد. این ایده همچنین می تواند دو نظریه بزرگ در تمام فیزیک را متحد کند.

محقق پشت این توضیحات کسی نیست جز لئونارد سوسکیند، فیزیکدان دانشگاه استنفورد که به عنوان یکی از پدران نظریه ریسمان نیز شناخته می شود.

او نظر خود را در مورد پارادوکس در مجموعه ای از مقاله ها ارائه داد، که اساساً نشان می دهد سیاهچاله ها با افزایش پیچیدگی درونی گسترش پیدا می کنند؛ ویژگی ای که ما در هنگام تماشای آن از دور نمی بینیم. به عبارت دیگر  آنها  از درون گسترش می یابند نه از خارج و بیشتر اشیا با افزودن مواد از خارج گسترش می یابند نه  از داخل.

سیاهچاله ها توده های متراکمی هستند که فضا را تا حدی منحرف می کنند که حتی نور فاقد سرعت گریز لازم برای خروج از آن ها است.

پیشنهاد ساسکیند مبنی بر اینکه پیچیدگی کوانتومی در نهایت مسئول حجم سیاهچاله است، فیزیکدانان را به فکر برده است. به هر حال، سیاهچاله ها مانند فضای معمولی نیستند؛ بنابراین نمی توان انتظار داشت که قوانین عادی در مورد آن ها اعمال شوند.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی