کد خبر: ۲۰۱۷۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۰

ایسوس ROG Phone 5S و ROG Phone 5S Pro با اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس رونمایی شدند

سری ROG ایسوس، در دنیای گیمرها تا ندود زیادی شناخته شده است. بسیاری از گیمرها، این سری را با لپ تاپ‌های آن می‌شناسند. اما ایسوس، گوشی‌های گیمینگ خود را نیز تحت این نام روانه بازار می‌کند. حال، جدیدترین سری گوشی‌‌های ROG ایسوس رونمایی شده‌اند. این دو گوشی، ایسوس ROG Phone 5S و ROG Phone 5S Pro هستند.

مشخصات فنی و قیمت ایسوس ROG Phone 5S و ROG Phone 5S Pro

به گزارش «نبض فناوری»، ایسوس اوایل سال ٢٠٢١ میلادی رسماً از گوشی‌های گیمینگ جدید خود با نام ROG Phone 5 رونمایی کرد. بسیاری از کاربران، به دلیل مشخصات جذاب این دستگاه‌ها، از آن‌ها استقبال کردند. از جمله مشخصات این گوشی‌ها، می‌توان به استفاده از تراشه Snapdragon 888 و باتری ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

Gsmarena اعلام کرد، موضوعی که بسیاری از گیمرها احتمالاً می‌دانند، این است که به مدت طولانی نمی‌توان از بهترین قطعات سخت افزاری بازار برخوردار بود. چرا که این قطعات، مدام به روز می‌شوند و پیشرفت بیشتری را به دست می‌آورند. تراشه‌های موبایل نیز جزوی از این قاعده هستند. بنابراین، ایسوس برای دست یافتن به قدرتمندترین تراشه اندرویدی فعلی، نسخه جدیدی از گوشی‌های پرچمدار گیمینگ خود را رونمایی کرده است. این گوشی‌ها که با پسوند S معرفی شده‌اند، از برترین تراشه فعلی کوالکام استفاده می‌کنند. نام این سری، ایسوس ROG Phone 5S می‌باشد. اما مشخصات فنی و جزئیات این سری به چه صورت است؟ خب، برای اطلاعات بیشتر با نبض فناوری همراه شوید!

ایسوس ROG Phone 5S و ROG Phone 5S Pro با اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس رونمایی شدند

در ابتدا، به اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین تفاوت در بین این سری و سری ROG Phone 5 می‌پردازیم. این تفاوت، مربوط به بخش تراشه است. جایی که سری ROG Phone 5S به جای Snapdragon 888، از نسخه پلاس آن استفاده می‌کند. اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس، یک تراشه ۵ نانومتری است. فرکانس کاری هسته پردازشی اصلی آن که از نوع Cortex-X1 است، اکنون به ٣ گیگاهرتز رسیده است. این در حالی است که Snapdragon 888 دارای همین هسته با فرکانس ٢.٨۴ گیگاهرتزی بود. عملکرد هوش مصنوعی نیز اکنون به 32TOPS رسیده است. تغییرات دیگری نیز در این بین موجود هستند. اما استفاده از Snapdragon 888 Plus، مهم‌ترین آن‌ها است!

در خانواده ایسوس ROG Phone 5S، دو نسخه استاندارد و پرو وجود دارند. این بار، خبری از نسخه Ultimate مانند ROG Phone 5 نیست. با این وجود، ROG Phone 5S همچنان به ١٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ و ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 تجهیز شده است. یک تفاوت مهم نیز در میان ROG Phone 5S و ROG Phone 5 Ultimate Edition وجود دارد. نسخه جدید گوشی گیمینگ ایسوس، اکنون از نشانگرهای LED رنگی برای نمایش لوگوی ROG استفاده می‌کند. اگر فکر می‌کنید که حافظه داخلی ۵١٢ گیگابایتی و حافظه رم ١٨ گیگابایتی برای شما بیش از حد است، می‌توانید به سراغ ROG Phone 5S بروید. این گوشی تازه وارد، از نسخه‌هایی با ٨ یا ١٢ یا ١۶ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. همچنین ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه رم در نسخه‌های مختلف آن موجود است.

متأسفانه، هیچ کدام از گوشی‌های این سری دارای درگاه کارت حافظه جانبی نیستند. اما هر دو می‌توانند از درایورهای خارجی USB با فرمت NTFS استفاده کنند. مانند روال سابق، در قاب پشتی نسخه استاندارد ROG Phone 5‌S از نشانگر LED استفاده نشده است. تنها در پشت این نسخه، لوگوی Republic Of Gamers با نورپردازی RGB به چشم می‌خورد. از سوی دیگر، نسخه پرو دارای دو کلید مخصوص بازی بر روی فریم است. بنابراین، با ROG Phone 5S Pro می‌توان تجربه گیمینگ بهتری را به دست آورد. البته همچنان کلیدهای اولتراسونیک مخصوص بازی در نسخه استاندارد استفاده شده‌اند.

ایسوس ROG Phone 5S و ROG Phone 5S Pro با اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس رونمایی شدند

هنگامی که در حال مرور مشخصات کلیدی ROG Phone 5 بودیم، متوجه شدیم که نرخ حساسیت لمسی بالای این گوشی، تأخیر در پاسخگویی لمسی را به ٢۴.٣ میلی ثانیه رسانده است. اما این رکورد ROG Phone 5، دیگر پابرجا نیست. چرا که ایسوس ROG Phone 5S اکنون با نرخ حساسیت لمسی ٣۶٠ هرتزی ارائه شده است. بنابراین تأخیر در پاسخگویی لمسی به ٢۴ میلی ثانیه رسیده است. نمایشگر هر دو عضو این خانواده، یکسان است. این نمایشگر، دارای قطر ۶.٧٨ اینچی و پنلی از نوع Super AMOLED است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به وضوح +Full HD، رفرش ریت ١۴۴ هرتزی، قابلیت نمایش محتوای +HDR10، پوشش ١۵١ درصدی طیف رنگی sRGB و ١١١ درصدی DCI-P3 اشاره کرد.

در کل، نمایشگر سری ایسوس ROG Phone 5S تغییر محسوسی را نسبت به ROG Phone 5 تجربه نکرده است. طراحی کلی گوشی‌ها نیز مانند قبل است و شاهد اتفاق جدیدی نیستیم. باقی مشخصات کلیدی این دو گوشی، مانند سری ROG Phone 5 است. به طور مثال، هر دو دستگاه مجهز به باتری ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی با شارژر ۶۵ واتی می‌باشند.

ایسوس ROG Phone 5S و ROG Phone 5S Pro با اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس رونمایی شدند

درگاه Type-C 3.2 با پشتیبانی از DisplayPort 1.4، جک ٣.۵ میلی متری هدفون، و دوربین اصلی سه گانه ۶۴ مگاپیکسلی در این گوشی موجود هستند. ایسوس همچنین برخی از لوازم جانبی مخصوص گیم را به همراه این گوشی‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از دسته بازی جداگانه یا فن‌های خنک کننده جانبی برخوردار شوید. در حال حاضر، ایسوس جزئیاتی از برچسب قیمتی سری ROG Phone 5S به اشتراک نگذاشته است. با این حال، این دو گوشی فعلاً در چین و تایوان رونمایی شده‌اند.

منبع/ ترنجی- نیما جلالی 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی