کد خبر: ۲۰۱۸۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۱

روبیکا مقررات کشور را نقض کرده است/ابطال مجوز صوت و تصویر «روبیکا» به دلیل تخلفات گسترده

معاون تنظیم‌گیری اجتماعی ساترا با انتشار یک توییتی اعلام کرده که روبیکا طی دوران فعالیت خود تخلفات متعددی داشته و ضرورت دارد که این فعالیت‌ها اصلاح و قانونمند شوند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» از چند روز قبل کاربران فضای مجازی با اعلام این که اپلیکیشن روبیکا از اطلاعات هویتی آن‌ها برای ساخت صفحات مجازی در بخش «روبینو» این اپلیکیشن استفاده کرده است، نسبت به این مساله انتقاد کردند.

روبیکا در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد، چون صفحات اشخاص در اینستاگرام عمومی است و همه به آن دسترسی دارند، هر فردی می‌تواند به ساختن صفحات اقدام کرده باشد. ضمن این که بنابر اعلام روبیکا، اگر فردی درخواست دارد صفحه او بسته شود، باید در تماس با پشتیبانی این اپلیکیشن احراز هویت و پس از آن صفحه‌اش از دسترس خارج شود.

با اوج گرفتن انتقادات و انتشار تصویر صفحاتی که بدون اطلاع افراد ساخته شده بود، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اقدام به بررسی بیشترکرد. در نهایت ساترا مجوز صوت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا را باطل کرد.

 «علی سعد» معاون تنظیم‌گیری اجتماعی ساترا با انتشار یک رشته توییت اعلام کرده که روبیکا طی دوران فعالیت خود تخلفات متعددی داشته و ضرورت دارد که این فعالیت‌ها اصلاح و قانونمند شوند.

وی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (ساترا) اولین و تنها نهاد اقدام‌کننده علیه تخلفات روبیکا بوده، اما خودش را به حمایت تمام‌قد از سرویس‌های داخلی قانونمند متعهد می‌داند. همچنین او اعلام کرده که ساترا تخلفات پیشین روبیکا را تا زمان اصلاح و قانومند شدن فعالیت‌های این اپلیکیشن پیگیری خواهد کرد.

روبیکا مقررات کشور را نقض کرده است

سعد به موضوع ابطال پروانه صوت و تصویر فراگیر روبیکا اشاره کرده و همچنین به موارد دیگری همچون تخلفات محاسبه ترافیک کاربران و مطرح کردن آن در مجلس تأکید کرده است؛ موضوعی که البته هنوز پیگیری‌های آن ادامه دارد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی