کد خبر: ۲۰۲۱۷
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

بومی سازی محصولی که جراحی عمل قلب باز را کم خطر کرد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با بومی سازی کیت تشخیصی ACT که درجراحی‌های قلب و عروقی کاربرد دارد ریسک آمبولی حین جراحی کاهش می‌یابد.

به گزارش «نبض فناوری»، محمد تقی پوریان کارآفرین حوزه پزشکی و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: کیت ACT به عنوان یک کیت تشخیصی در حوزه عمل‌های قلبی و عروقی است و کار کرد آن‌ها مانیتورینگ داروی ضد انعقادی هپارین است؛ در واقع بعد از تزریق داروی هپارین به بیمار به وسیله این کیت می‌توان میزان اثر بخشی دارو را اندازه گیری کرد.

او افزود: این کیت در عمل‌های قلب باز و ریوی کاربرد دارد، زیرا در این عمل‌های جراحی ایست قلبی را خواهیم داشت و گردش خون در پمپ قلب و ریه مصنوعی انجام می‌شود بنابراین استفاده از این کیت‌ها به جراح این اطمینان خاطر را می‌دهد که لخته شدن و آمبولی در مسیر گردش خون بیمار ایجاد نخواهد شد. در واقع عدد نشان دهنده کیت مجوزی برای شروع جراحی و ادامه عمل قلب باز خواهد بود.

تقی پوریان گفت: این دستگاه منحصراً از ایالات متحده آمریکا وارد ایران می‌شد که مصرف بسیار زیادی را داشته است، اما خوشبختانه موفق به بومی‌سازی و تولید این محصول در داخل کشور شده ایم که کاملاً مشابه و برابر با نمونه‌های خارجی آن است. این محصول به دلیل مشکلات و تبادلات مالی با کشور صادر کننده این محصول بسیار سخت تامین می‌شد.

او در خصوص تمایز این محصول با نمونه خارجی گفت: محصول ما از لحاظ عملکرد کاملاً مشابه بهترین برند آمریکایی است و در تست‌های مفصل بالینی همبستگی بسیار بالایی داشته و استاندارد‌های لازم را پاس کرده است همچنین  مجوز‌های اداره کل تجهیزات پزشکی را نیز دریافت کرد؛ همچنین تمایز ما نسبت به برند آمریکایی این است که ما در هر لحظه و به هر تعداد امکان ارسال محصولات را خواهیم داشت. درحالی که تا قبل از آن به دلیل کمبود واردات این محصول به صورت سهمیه بندی در اختیار بیمارستان و مرکز درمانی قرار می‌گرفت.

او گفت: بهترین مراکز درمانی در سراسر کشور نه تنها مراکز مورد تایید تجهیزات پزشکی این کیت را تهیه کردند بلکه مراکز درمانی تهران، شیراز، مشهد، کرمان، سمنان و یزد محصولات ما را خریداری کردند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: حدود دو سال و نیم تحقیقات فناورانه و بالینی به صورت متوالی روی این محصول انجام شده و بیش از ۴۰۰ کیس عمل قلب باز با این محصول تست شده است. در نهایت توانستیم محصولی را مشابه با نمونه آمریکایی تولید کنیم و پس از آنکه تاییدیه‌های بالینی اتفاق افتاد؛ توانستیم پروانه ساخت و مجوز تجهیزات پزشکی را دریافت کنیم تا فروش محصول را امکان پذیر کنیم.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی