کد خبر: ۲۰۲۴۹
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

فضانوردان چینی در تدارک دومین پیاده‌روی فضایی

آژانس فضایی سرنشین دار چین(CMSA) اعلام کرد فضانوردانی که در حال حاضر در ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین به نام "تیانه"(TIANHE) حضور دارند، طی روزهای آینده برای دومین بار پیاده‌روی فضایی انجام خواهند داد.

به گزارش «نبض فناوری»، چاینادیلی اعلام کرد، سه فضانورد به نام‌های نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo) در ۱۷ ژوئن وارد ماژول ایستگاه فضایی تیانه شدند.

این سه فضانورد چینی دو ماه است که در مدار حضور دارند. به گفته آژانس فضایی چین، فضانوردان در وضعیت خوبی قرار دارند و ماژول اصلی، فضاپیما Shenzhou-۱۲ و فضاپیمای باری "تیانژو-۲"(Tianzhou-۲) به درستی کار می‌کنند.

"لیو" و "تانگ" به همراه فرمانده این ماموریت به نام "نی هایشنگ" در تاریخ ۱۷ ژوئن برای یک مأموریت سه‌ماهه به ایستگاه فضایی "تیانگونگ" رسیدند. "تیانگونگ" به معنی کاخ آسمانی به بزرگترین زیرساخت ساخته شده توسط یک کشور واحد در مدار نزدیک زمین تبدیل خواهد شد و به عنوان یک نقطه عطف و چراغ راهنما برای برنامه فضایی چین معرفی شده است.

گفته شده است که فضانوردان زن نیز در مأموریت‌های آتی شرکت خواهند کرد و انتظار می‌رود ساخت و تکمیل این ایستگاه فضایی تا پایان سال آینده به پایان برسد.

این مأموریت جدیدترین گام در برنامه‌های بلند پروازانه چین است که در حال حاضر تنها کشوری است که دارای ایستگاه فضایی مخصوص خود است و آن را اداره می‌کند و با ایستگاه فضایی بین‌المللی که به طور مشترک توسط ایالات متحده، روسیه، اروپا، کانادا و ژاپن پشتیبانی می‌شود، رقابت خواهد کرد.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی