کد خبر: ۲۰۲۶۰
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۷

آیا باید از آینده فناوری ترسید؟+فیلم

دستیابی به هر فناوری جدید، نکات مثبت و منفی زیادی به همراه دارد؛ اما برخی از این فناوری‌ ها عوارضی به همراه دارند که می‌تواند زندگی بشر را دچار چالش کند.

به گزارش« نبض فناوری» امروزه بسیاری از کشور‌ها در حال ارائه جدیدترین فناوری‌ها هستند که کارشناسان فعال در این حوزه پیش‌بینی می‌کنند طی چندین سال آینده شاهد ظهور تکنولوژی‌هایی خواهیم بود که تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار خواهند داد و چالش‌هایی را هم برای آن به وجود خواهند آورد.

طی سال‌های گذشته تکنولوژی پیشرفتی فراتر از باور انسان داشته و کیفیت زندگی انسان‌ها را دگرگون کرده است. اینترنت، شبکه 5G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، خودروهای بدون سرنشین و خودران، خودروهای شارژی، تلفن‌همراه هوشمند، پهپادها، واقعیت مجازی و غیره نمونه‌های بارز پیشرفت تکنولوژی هستند که تحول بسیار عظیمی را در نحوه کار و زندگی انسان‌ها ایجاد کرده‌اند. اما سوالی‌که به وجود می‌آید این است که در آینده‌ای نه چندان دور چه فناوری‌هایی به وجود خواهند آمد و زندگی انسان‌ها را با چه مخاطراتی همراه خواهند کرد؟

هر فناوری جدید، نکات منفی خود را نیز به همراه دارد؛ اما برخی عوارض جانبی هایی که دارند خطرناک تر از بقیه هستند. برای پاسخ به این سوال در ویدئوی زیر به بررسی چالش‌های احتمالی فناوری‌های آینده جهان می پردازیم:

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی