کد خبر: ۲۰۲۸۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۹

زارع پور با ۲۵۶ رای سکاندار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد

عیسی زارع پور با کسب اکثریت آرای اعتماد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت، توانست کرسی خدمت در وزارت ارتباطات و فناوری دولت سیزدهم را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروز رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی شروع شده است در لیست وزرا عیسی زارع پور به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده است.

در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات، زارع پور توانست با کسب رای اعتماد از ۲۵۶نفر از نمایندگان مردم در خانه ملت، سکاندار جدید صنعت ارتباطات کشور شود.

در جلسه بررسی صلاحیت گزینه معرفی شده وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ایران، "عیسی زارع پور" توانست از میان ۲۸۶ رای اخذ شده، ۲۵۶ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع را کسب کند و بدین ترتیب با رای اکثریت نمایندگان مجلس، بر کرسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکیه بزند.

زارع پور با دفاع از برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی توانست سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دست بگیرد.

عیسی زارع‌پور متولد ۱۳۵۸ در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه با مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر در گرایش شبکه از اسفند ۱۳۹۸ در حال حاضر، عهده‌دار مسئولیت ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وی دوره پسا دکتری را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و از سال ۹۶ نیز عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت شده است. ۲۵ مقاله علمی پژوهشی در حوزه‌های مهندسی کامپیوتر در مجلات و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی از عیسی زارع پور به چاپ رسیده است.

زارع پور دوره پسا دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر در گرایش نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای و تحلیل داده‌های زیستی خود را طی یک سال و نیم در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و پیش از آن هم یک دوره پسادکترا در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر با گرایش نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای در دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیوساوت ولز (UNSW) در سیدنی استرالیا گذرانده است. این همان دانشگاهی است که وی دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر خود را در گرایش شبکه‌های رایانه‌ای در ابعاد نانو از آن اخذ کرده بود. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی QS، یکی از ۵۰ دانشگاه برتر دنیاست.

انتشار ۲۵ مقاله علمی پژوهشی شامل ۶ مقاله Q۱، دریافت ۹ جایزه علمی پژوهشی از جمله مبتکر برتر دانشگاه در سال ۲۰۱۴، یکی از سه پایان نامه برتر دکتری مهندسی در سال ۲۰۱۵ و برترین مبتکر دانشجو در حوزه فنآوری اطلاعات در سطح استرالیا در سال ۲۰۱۴، کسب جایزه برترین طرح دانشجویی حوزه فناوری اطلاعات در استرالیا در سال ۲۰۱۴ و کسب امتیاز لازم برای بهره مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای دوره پسادکتری از جمله افتخارات تحصیلی عیسی زارع پور است.

زارع پور فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش امنیت شبکه در سال ۸۵ از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است. عنوان پایان نامه ارشد او "طراحی یک سیستم تشخیص نفوذ برای شبکه‌های ویژه سیار" بوده است. وی لیسانس مهندسی نرم افزار خود را از دانشگاه رازی کرمانشاه در سال ۸۲ با رتبه دانشجوی ۲ در سال ۸۲ اخذ کرده است. عنوان پایان نامه لیسانس وی "طراحی و پیاده سازی دایره المعارف تحت وب استان کرمانشاه" بوده است.

دانشجوی نمونه دانشکده در چند نیمسال پیاپی، فارغ‌التحصیل رتبه دوم دوره، کسب عنوان جوان نمونه استان در سال ۱۳۸۲ هم از افتخارات دوره لیسانس زارع پور است.

او بعنوان استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت، با تمرکز روی شبکه‌های نوظهور، اینترنت اشیا و سنسور‌های پوشیدنی، دروس شبکه‌های کامپیوتری پیشرفته، اصول طراحی پایگاه داده و اینترنت اشیا تدریس میکند.

از جمله سوابق اجرایی دکتر زارع پور می‌توان به بنیانگذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به عنوان اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی اشاره کرد. این مرکز همچنین مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را بر عهده دارد.

وی در سال ۱۳۸۹ به پاس خدمات خود در این وزارتخانه به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کل کشور انتخاب شد. همچنین در دوران مدیریت ایشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه برتر در توسعه خدمات الکترونیکی توسط کارگروه فاوای دولت تقدیر شد.

زارع پور مهرماه ۱۳۹۶ در جلسه دیدار جمعی از استعداد‌های برتر و نخبگان جوان کشور با مقام معظم رهبری بعنوان مجری سخنانی را ایراد کرده بود.

اوایل اسفند ۱۳۹۸ بود که طی حکمی از سوی آیت الله رئیسی رییس وقت قوه قضائیه و رئیس جمهور منتخب فعلی، دکتر زارع پور به عنوان رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه منصوب و جایگزین حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری شد که از آذرماه همان سال و با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب شده بود.

او از همان زمان بر افتتاح سامانه‌های مختلف در قوه قضاییه تمرکز داشته و فروردین امسال درباره هوشمندسازی این قوه گفته بود: ما چهار محور اصلی برای هوشمندسازی قوه قضاییه ترسیم کرده‌ایم. محور اول تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی است… محور دوم افزایش شفافیت، سرعت و دقت رسیدگی‌های قضایی است… محور سوم استفاده از فناوری برای اجرای سریع و موثر احکام است… محور چهارم شفاف کردن فضای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای مردم با داده‌هایی که در اختیار قوه قضاییه است.

توسعه زیرساخت‌ای عدل و احراز هویت غیرحضوری و آنلاین سامانه ثنای قوه قضائیه یکی از اقدامات ماندگار زارع پور در حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و استاندار‌های احراز هویت و خدمات آنلاین حاکمیتی است.

برداشت عمومی در مورد زارع پور آرام و پرانرژی در قامت وزیر ارتباطات، براساس تجربه و رزومه اش، تمرکز و تمایل ذاتی اش به حوزه IT به جای ICT و CT است.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی