کد خبر: ۲۰۲۹۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰

فعالیت بایننس در هلند غیرقانونی اعلام شد

طبق ادعای بانک مرکزی هلند، بایننس مشکوک به انجام برخی فعالیت‌ها غیر قانونیست و به فعالان این حوزه هشدار داد. در واقع فعالیت بایننس در هلند غیرقانونی اعلام شد.

به گزارش «نبض فناوری»، با وجود ممنوعیت فعالیت بایننس در هلند، این بانک برای صدور بیانیه‌ای در این باره در حال تعامل با چند کشور دیگر است و می خواهد که آن‌ها نیز در زمینه انجام مبادلات خود در این برنامه احتیاط لازم را لحاظ کنند.

در این بیانیه، بخش اعظمی از مبادلات رمزارزی درون بایننس به علت عدم طی کردن مراحل ثبت نام قانونی افراد، منطبق با قوانین ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم نبوده است و احتمال مشارکت غیر مستقیم در پولشویی یا تامین مالی تروریسم وجود دارد.

این بانک به شرکت اصلی مالک این صرافی یعنی هلدینگ خصوصی بایننس و همه موسسات مرتبط به آن در هلند این اخطار را داده است. البته اگر این مسئله درست باشد برای همه جهان یک اخطار است. یکی از سخنگویان بایننس گفته است که در حال تکمیل فرایند ثبت نام قانونی است و همه تلاش خود را می‌کنند تا طبق قانون عمل کنند. سخنگوی بایننس گفت:

اولویت ما این است که از سرمایه‌های کاربران پلتفرممان حفاظت کنیم. ما هنوز به‌طور رسمی در بانک مرکزی هلند ثبت نشده‌ایم؛ ولی در حال تدوین یک برنامه‌ی انطباقی قدرتمند هستیم که سازوکارها و رویه‌هایی محکمی را برای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در بر می‌گیرد.

پس از این بیانیه، مقامات کشورهای ایتالیا، مالزی، لهستان، آلمان، انگلستان، جزایر کیمن، تایلند، کانادا، ژاپن و سنگاپور نیز بیانیه‌هایی دادند و هشدارهایی به سرمایه گذاران اعلام کردند. مدیرعامل بایننس، نیز هفته گذشته گفت تمرکز خود را بر قوانین محلی می‌گذارد تا تبدیل به موسسه‌ای قانونی شوند. او در این باره بیشتر توضیح داد و گفت:

ما در حال گذر از شرکت فناوری مبتکرانه و تبدیل به شرکت خدمات مالی هستیم؛ بنابراین باید کاملا منطبق با قانون حرکت کنیم. عمیقاً باور دارم که مراجع قانون‌گذار در سراسر دنیا ارز دیجیتال را به‌عنوان ابزار مالی قبول دارند.

ما باید برای دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنیم و برگزاری جلسات مرتب با مراجع قانون‌گذار بسیار اهمیت دارد تا از آن طریق آن‌ها را از روند فعالیت‌های خود آگاه کنیم.

منبع/ تکراتو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
"ورود کاربران ایرانی به بایننس بعلت تحریم های بین المللی غیر ممکن شد"
تابناک این خبر اصلیه
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی