کد خبر: ۲۰۳۲۳
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

انگلیس به علت انحصارطلبی جلوی خرید «ان‌ویدیا» را می گیرد

مقامات انگلیسی می گویند از بیم انحصارطلبی شرکت «ان ویدیا» و بر هم زدن قواعد رقابتی بازار فعلا جلوی خرید شرکت «ای‌آر اِم» را توسط این موسسه آمریکایی گرفته‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، ان ویدیا 40 میلیارد دلار برای خرید شرکت انگلیسی ای آر ام کنار گذاشته بود که در زمینه تولید تراشه های رایانه ای فعالیت می‌کند. اما رگولاتوری انگلیس معتقد است خرید مذکور به توان رقابت دیگر شرکت ها در بازار آسیب می زند و رقبا را تضعیف می کند.

در نهایت انگلیس قصد دارد تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهد و انتظار می رود این تحقیقات مدت زمان قابل توجهی طول بکشد. ای آر ام مهم ترین شرکت فناوری انگلیس محسوب می شود و ان ویدیا نیز بزرگ ترین سازنده تراشه های گرافیکی و هوش مصنوعی در جهان است و تلاش ان ویدیا برای خرید ای آر ام موجب اختلاف نظرها و بحث هایی میان سیاستمداران، رقبای حرفه ای و مشتریان شده است.

انگلیسی ها قبلا تصریح کرده بودند، عملیاتی شدن این خرید رقابت را در بازارهای جهانی فناوری اطلاعات و به خصوص در حوزه های مراکز داده، اینترنت اشیا، اتوماسیون و بازی کاهش می دهد و باعث محدودشدن دسترسی شرکت های دیگر فناوری به فناوری های کلیدی می شود.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی