کد خبر: ۲۰۳۲۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۰

قیمت سخت‌افزار 5G رو به کاهش و قیمت تراشه‌های 4G در حال افزایش است

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی منابع مختلف، سقوط قیمت تراشه‌های 5G در نیمه دوم سال جاری ادامه خواهد داشت. بر اساس ادعای این منابع، قیمت تراشه‌های 4G در طول دوره‌ی مذکور رشد مداومی را تجربه خواهد کرد. علت این امر بسیار ساده است، چرا‌که در بازار دیجیتال تقاضا برای تراشه‌های 4G همچنان بالا خواهد بود اما میزان عرضه‌ی این سخت‌افزار روندی کاهشی دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، این واقعیت بر هیچ‌کس پوشیده نیست که از چندی پیش، تولید‌کنندگان این سخت‌افزار تلاش خود را بر روی ساخت تراشه‌های سازگار با فناوری اتصال 5G متمرکز کرده‌اند. در حال حاضر دو کمپانی معروف کوالکام و مدیاتک چیپست‌های 5G را در تمام بازه‌های قیمتی ارائه می‌دهند. بنابراین تمایل این شرکت‌ها به تولید سخت‌افزار‌های 5G موجب شده است که از میزان تولید تراشه‌های 4G به تدریج کاسته شده و قیمت آن‌ها روندی افزایشی به خود بگیرد.

در حقیقت در اکثر بازار‌ها، هنوز هم گوشی‌های همراه با قابلیت اتصال 4G دست به دست می‌شوند. خرید و فروش این گوشی‌های هوشمند حاشیه‌ی سود بیشتری را نسبت به فروش گوشی‌های جدید 5G برای فروشندگان کالا‌های دست دوم به ارمغان می‌آورد.

منابع ODM گوشی‌های چینی معتقدند که تقاضا برای گوشی‌های 5G در طول 2 تا 3 سال آینده ثابت مانده و هر ساله رشدی دو برابری نسبت به سال قبل خود را تجربه خواهند نمود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی