کد خبر: ۲۰۳۳۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۱

پژوهشگران ایران و چین برای ارتقای دانش اعتیاد همکاری می‌کنند

پژوهشگران فعال در حوزه اعتیاد کشورهای ایران و چین طرح‌های پژوهشی و فناورانه مشترک را برای درمان این بیماری توسعه می‌دهند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین کارگاه تخصصی در حوزه دانش اعتیاد میان پژوهشگران ایران و چین با هدف بستر سازی و گسترش همکاری های پژوهشی در حوزه دانش اعتیاد و اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی برگزار می‌شود.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این رویداد حمایت می‌کند.

به گفته عباس حق پرست پژوهشگر مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این رویداد علمی با همکاری شماری از مراکز تخصصی و دانشگاهی با حمایت فرهنگستان علوم چین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری از این رویداد ادامه داد: این کارگاه تخصصی به مدت 3 روز از 4 شهریورماه سال جاری و به صورت مجازی گشایش می‌یابد.

به اشتراک‌گذاری تجربه‌های پژوهشی

در کارگاه تخصصی مشترک دو کشور، 12 تن از استادان، محققان و صاحب‌نظران حوزه دانش اعصاب و اعتیاد از مراکز دانشگاهی کشور و نیز انستیتو روان‌شناسی پکن وابسته به فرهنگستان علوم چین، آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی در این حوزه را به اشتراک می گذارند. این کارگاه آموزشی پژوهشی در چارچوب فعالیت میز مشترک همکاری‌ها میان محققان و اساتید ایران و چین در حوزه مطالعات دانش اعتیاد برگزار می شود.

نخستین دوره کارگاه مطالعاتی مشترک اعتیاد میان پژوهشگران ایران و چین دو سال پیش در تهران به‌صورت حضوری در قالب یک سلسله سخنرانی های جامع توسط اساتید و صاحبنظران از دو کشور برگزار شد و سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا این نشست بصورت مجازی برگزار می شود.

توسعه و گسترش همکاری های علمی میان محققان و اساتید مراکز دانشگاه ایران و انستیتو روانشناسی پکن به تقویت و تعمیق هرچه بیشتر تعاملات و همکاری های مشترک تحقیقاتی میان دو کشور منجر می‌شود. شرکت در این سلسله سخنرانی های جامع برای تمامی علاقمندان، اساتید، محققان و دانشجویان آزاد است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی