کد خبر: ۲۰۴۰۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ایجاد تحول در صنعت بیمه با استفاده از هوش مصنوعی/ از فناوری نوین در این صنعت نباید غافل شد

کارشناس صنعت بیمه گفت: بیمه الکترونیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت الکترونیک است، این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به طور حتم تحول بزرگی را در این صنعت ایجاد خواهد کرد.

رضا علی‌پور کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه‌ای جهت افزایش ارزش و بهبود کسب و کار می‌شود و این خود برای شرکت‌های بیمه یک مزیت رقابتی به حساب می‌آید، اظهار کرد: ورود فناوری‌های نوین امروزه تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و سایر بخش‌ها را متحول کرده است و این مهم دستاوری بزرگ برای تمام کشور‌ها به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: تناسب این فناوری‌ها با محصول مورد نیاز مشتریان در روند توسعه این صنعت نقش چشمگیری دارد. هم اکنون استفاده از اینشورتک‌ها در کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه نیز رو به افزایش است. ازاین رو پس از بررسی کاربرد فناوری‌های مرتبط با صنعت بیمه همچون زنجیره بلوکی یا بلاک چین، اینترنت اشیاء، فن آوری تنظیم مقرراتی، فن آوری هوشمند موبایلی، قرارداد‌های هوشمند و استارتاپ ها، چالش‌ها و راهکار‌هایی در جهت استفاده از این فن آوری‌ها ارائه شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که گسترش فناوری مرتبط به بیمه همانند زمینه سازی جهت ایجاد فرصت‌ها و تهدید‌های بسیاری برای سازمان‌های بیمه گر سنتی به صورت توامان است.

این کارشناس گفت: کاهش هزینه‌ها و زمان ارائه خدمات، بهبود و ارتقای تجربه مشتریان، بهبود پرتفوی، کاهش هزینه‌های عملیاتی و ریسک بیمه‌گران ازعمده مزایای استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه است.

علی‌پور با اشاره به اهمیت و ضرورت پیاده‌سازی بیمه الکترونیکی در صنعت بیمه اظهار کرد: بیمه الکترونیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت الکترونیک است، این روز‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین از بین رفتن محدودیت‌های مکانی و زمانی، کاهش نرخ حق بیمه، افزایش حجم فروش، دسترسی آسان به اطلاعات، کاهش هزینه‌های معاملاتی، مشتری‌مداری، تخصصی شدن فعالیت‌ها و تغییر ساختار شبکه فروش از جمله مزایای استفاده از بیمه الکترونیک است.

وی تصریح کرد: همچنین کسب جایگاه مناسب رقابتی یکی دیگر از اهداف شرکت‌های بیمه در این صنعت است که ضرورت پیاده‌سازی بیمه الکترونیکی را پیش از پیش نمایان می‌سازد. هدف از استراتژی‌های رقابتی ایجاد جایگاهی سودآور و پایدار در مقابل نیرو‌هایی است که تعیین‌کننده رقابت در صنعت هستند.

این کارشناس با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی سبب صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد، گفت: صرفه جویی‌های اقتصادی حاصله ناشی از استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه موجب شده تا شرکت‌های بیمه‌ای به تحقیق و پژوهش در جهت استفاده و جایگزینی هوش مصنوعی در ساختار‌های سنتی خود روی آورند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی