کد خبر: ۲۰۴۳۹
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

رفع مشکلات استارتاپ‌ها با استفاده از ظرفیت‌های بومی

رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استفاده از مزیت‌های بومی و منطقه‌ای برای رفع مشکلات استارتاپ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش «نبض فناوری»، اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تاثیر جغرافیا در رشد استارتاپ ها اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه استارتاپی در کلان شهر تهران به واسطه وجود دانشگاه‌های بزرگ و مطرح حضور دارند که در این خصوص نقد‌های بسیار زیادی انجام شده است اما خوشبختانه با اقدامات خوبی که طی سال‌های اخیر توسط معاونت علمی بصورت حمایتی انجام شده است، تمرکز زدایی از فعالیت‌های صندوق نوآوری کشور و استفاده از  ظرفیت و مزیت‌های بومی و منطقه‌ای برای رفع این مسئله در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: حضور و فعالیت پارک‌های علم و فناوری مستقل، کارخانه‌های نوآوری و مراکز رشد و نوآوری در سراسر کشور مهم‌ترین برنامه‌های معاونت علم و فناوری بوده است تا از طریق تمرکز زدایی و توجه بخشی به استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت زیست بوم و نوآوری در سراسر کشور و همچنین به کمک نیروی انسانی عدالت فناوری را که مدنظر است، محقق کنیم. زیرا وجود عناصر فعال و بازیگران اصلی زیست بوم استارتاپی در همه کشور سبب تجمع و کاهش پراکندگی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان درهر منطقه خواهد شد.

قادری فر بیان کرد: از مجموعه ابزاری سیاستی مناسب برای  حمایت از زیست بوم نوآوری کشور و صندوق‌های پژوهش و فناوری وپارک‌ها مراکز رشد و نوآوری در همه استان‌ها فعال است و شکل گیری این  اکوسیستم صرفا متعلق به دانشگاه‌های دولتی نیست و با تفاهمی که بین معاونت علمی و دانشگاه آزاد امضا شده است، سعی داریم با ایجاد فضای نوآوری مسیر را برای توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان  و فعالیت اعضای آن فراهم کنیم.

او گفت: تنوع بخشی و گسترده شدن چتر حمایتی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند بحث تنوع بخشی جغرافیایی در تهران و دیگر کلانشهر‌های تهران را موجب شود.

رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نگاه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای یکی از بحث‌های مهمی است که در دست اجراست همچنین توجه به صنایع خلاق نرم و فرهنگی از دیگر مباحث مهمی است که می‌تواند مسیر رسیدن به این اهداف را هموار‌تر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی