کد خبر: ۲۰۴۶۰
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

فیسبوک کیف پول دیجیتال خود را احتمالا تا پایان سال معرفی می‌کند

یکی از مدیران ارشد فیسبوک در مصاحبه خود با رسانه‌های آمریکایی تایید کرد که فیسبوک در حال توسعه کیف پول دیجیتالی با نام Novi است تا از این طریق به کاربران اجازه دهد رمزارزهای خود را ذخیره کنند. ظاهرا این کیف پول دیجیتالی تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، دیوید مارکوس، رئیس واحد ارزهای دیجیتال فیسبوک اعلام کرد مدیران این شرکت در نظر دارند کیف پول دیجیتالی خود به نام Novi را در سال جاری معرفی کنند. مارکوس ترجیح می‌دهد Novi در کنار Diem، ارز دیجیتال با پشتیبانی دلار این شرکت که در حال توسعه است، معرفی شوند اما زمان ارائه Diem هم اکنون نامشخص است.

فیسبوک کیف پول دیجیتال خود را احتمالا تا پایان سال معرفی می‌کند

در سال ۲۰۱۹ فیس بوک اعلام کرد که قصد دارد ارز دیجیتال خود را در آن زمان با نام Libra معرفی کند. با این حال، پروژه آن‌ها با نگرانی‌های امنیتی و مشکلات مربوط به اطمینان مواجه شد. در دسامبر ۲۰۲۰، Libra نام خود را به Diem تغییر داد و به عنوان بخشی از «تغییر استراتژیک» عملیات آن از سوئیس به ایالات متحده منتقل شد.

مارکوس در مصاحبه‌ خود با بلومبرگ گفت:

فیسبوک در موقعیت خوبی برای پشتیبانی از NFT ها از طریق کیف پول دیجیتالی جدید خود قرار دارد. اگرچه هنوز برای صحبت در مورد برنامه‌های مشخص آن زود است. زمانی که کیف پول دیجیتال خوبی مانند Novi داشته باشد، باید روی نحوه کمک آن به مصرف‌کنندگان نیز فکر کنید و فیسبوک در حال بهبود تجربه کاربران است.

فیسبوک قصد دارد ارز Diem را نیز با پشتیبانی از دلار آمریکا راه‌اندازی و آن را به بیت کوین ثابت معاملات خود تبدیل کند. با این وجود، این پروژه هنوز در دست بررسی قانون‌گذاران و نهادهای نظارتی است و مشخص نیست تا چه زمانی ممکن است معرفی شود. با وجود این مشکلات، فیسبوک قصد دارد به عنوان «آخرین راه‌حل» کیف پول Novi را بدون ارز منحصر به فرد خود معرفی کند. با این حال مارکوس توضیح می‌دهد که این تصمیم ایده‌آل شرکت نبوده است.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی